عصر خودرو

صعود بورس‌های آسیایی به رهبری بورس‌های چین

عصر بازار- در مبادلات روز پنج‌شنبه، بورس‌های آسیایی توانستند قدم در مسیر صعودی بگذارند.

صعود بورس‌های آسیایی به رهبری بورس‌های چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بورس‌های چینی در معاملات امروز توانستند با وجود روشن نبودن نتیجه مذاکرات تجاری بین این کشور و آمریکا، پرچمدار جریان صعودی در بین بازارهای آسیایی باشند به گونه‌ای که شاخص بورس "شنژن" با 0.8 درصد افزایش، شاخص " شانگهای کامپوزیت" با 0.5 درصد افزایش و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با 0.11 درصد افزایش به کار خود خاتمه دادند.

    در ژاپن عملکرد شاخص‌ها مختلف بود به گونه‌ای که شاخص " نیک کی 225" تا پایان معاملات اولیه 0.17 درصد کاهش یافت، اما شاخص " تاپیکس" با جبران زیان معاملات اولیه 0.25 درصد بالاتر رفت. در کره جنوبی شاخص " کسپی" بورس سئول به لطف افزایش در نمادهای تکنولوژی موفق شد جهشی 0.41 درصدی داشته باشد.
    در استرالیا به لطف انتشار آمار خوب از وضعیت اشتغال زایی در این کشور، شاخص " ای اس ایکس 200" با 0.38 درصد افزایش بسته شد. در ماه دسامبر سال گذشته اقتصاد استرالیا موفق شد تا 21 هزار و 600 شغل جدید ایجاد کند که بسیار فراتر از پیش بینی کارشناسان برای ایجاد 16 هزار و 500 شغل بود. نرخ بیکاری استرالیا اکنون در سطح 5 درصد قرار دارد.
    در بازار نفت قیمت‌ها کاهشی بود به گونه‌ای که هر بشکه نفت خام "وست تگزاس اینتر مدیت" با 0.35 درصد کاهش به 52.27 دلار و هر بشکه نفت برنت با 0.4 درصد کاهش به 60.74 دلار رسید.

    اکنون توجه معامله‌گران به دیدارهای هفته آینده نخست وزیر چین در واشنگتن دوخته شده است و نتایج این ملاقات‌ها احتمالا موثرترین عامل جهت دهی به مسیر بورس‌های جهان در هفته آینده خواهد بود.

    برچسب ها