عصر خودرو

بارقه‌های امید در بورس ایران

بازگشت وضعیت عادی به بورس چین

عصر بازار- هم اکنون بورس شانگهای چین در روندی متعادل با رشد حدود ۲ درصدی کار خود را آغاز کرده است.در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاخص بورس چین بیش از ۱۴ درصد کاهش یافته بود.

بازگشت وضعیت عادی به بورس چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاخص بورس چین بیش از 14 درصد کاهش یافت و در اثر این کاهش شدید بازارهای مالی در اروپا و آمریکا دچار بحران شدند. این در حالی است که سرمایه گذاران درباره بازگشت رکود به اقتصاد جهان نگران هستند .

    این اتفاق پس از آن رخداد که با انتشار گزارش نشست ماه دسامبر کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا نسبت به نگرانی برخی اعضاء این کمیته درباره تبعات افزایش نرخ‌های بهره اشاره شده بود. با انتشار این گزارش، فشار بر ارزش دلار افزایش یافت زیرا احتمال افزایش نرخ های بهره در ماه های آینده کمتر شد.

    بر اساس این گزارش بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته میلادی برای نخستین بار طی یک دهه اخیر، نرخ‌های بهره را بالا برد اما جانت یلن رئیس بانک مرکزی اعلام کرد موارد بعدی افزایش نرخ‌های بهره به داده های اقتصادی بستگی دارد. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در سال جاری میلادی نرخ‌های یاد شده در مجموع یک درصد بالا برده خواهد شد.

    در ایران اما به نظر می رسد فردا پس از یک استراحت موقت روند حرکت شاخص‌ها در مدار تعادل قرار گیرد. هیجان ناشی از اجرای توافق برجام و از سویی نوسانی شدن قیمت ارز در بازار آزاد بر افزایش امیدواری ها در بورس ایران افزوده است.

    در هفته های آینده داده های اقتصادی از منطقه یورو و آمریکا اهمیت بالایی دارد،زیرا اگر ثابت شود اوضاع اقتصادی در آنها رو به بهبود است خطر رکود اقتصاد جهان بسیار کمتر خواهد شد و این امر به کاهش قیمت طلا منجر خواهد شد.

    هم اکنون بورس شانگهای چین در روندی متعادل با رشد حدود 2 درصدی کار خود را آغازکرده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها