عصر خودرو

۹ قرارداد نفتی به ارزش یک میلیارد دلار امضا شد

عصر بازار- وزارت نفت ۹ قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید میدان های نفتی به ارزش یک میلیارد دلار را با شرکت های داخلی امضا کرد.

۹ قرارداد نفتی به ارزش یک میلیارد دلار امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، مراسم امضای این قرارداد ها با حضور «بیژن زنگنه» وزیر نفت و مدیران ارشد صنعت نفت عصر امروز (سه شنبه) در مرکز همایش های وزارت نفت برگزار شد.
    شرکت ملی مناطق نفت ‎خیز جنوب و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران 9 قرارداد از مجموعه قرارداد های طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت را امضا کردند.
    شرکت ملی مناطق نفت ‎خیز جنوب برای پروژه ‎های کبود، گچساران خامی، لالی آسماری، نرگسی، منصوری آسماری و رامشیر با پنج شرکت ایرانی قرارداد امضا کرد.
    قرارداد پروژه‎ های دانان، سعادت‎ آباد و نفت ‎شهر نیز بین شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و سه شرکت ایرانی امضا شد.
    طرح نگهداشت و افزایش توان تولید در میدان‌ های نفتی در دست بهره‌ برداری کشور شامل 33 بسته کاری با پیش‎بینی بیش از 6 میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری در طول سه سال تعریف شده است.
    این طرح ملی که با هدف بهره ‎مندی از توان شرکت‌‏های ایرانی و اشتغال‌ زایی در دستور کار قرار گرفته، شامل 29 پروژه در بخش خشکی و 4 پروژه در بخش فراساحل می‎شود.
    این پروژه ‎ها با میانگین سرمایه‌ گذاری حدود 220 میلیون دلار و در محدوده جغرافیایی هفت استان نفت‌خیز کشور (خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد) اجرا خواهد شد.
    پیش ‎بینی می‌شود با اجرای این طرح ها تولید نفت خام کشور به‌ طور میانگین حدود 300 هزار بشکه در روز افزایش یابد که اضافه درآمد روزانه 14 میلیون دلار را در پی خواهد داشت.

    برچسب ها