عصر خودرو

ثبت بهترین عملکرد بورس در ماه‌های اخیر

عصر بازار- بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته بهترین عملکرد خود در ماه‌های اخیر را ثبت کرد و با افزایش قیمت‌ها و رشد پر قدرت تقاضا، میانگین بازدهی خود را از زیان خارج کرد.

ثبت بهترین عملکرد بورس در ماه‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، بورس تهران در هفته معاملاتی گذشته و درست در دومین سالگرد روند ریزشی خود، از خواب 2 ساله زمستانی بیدار شد و با رشد قیمت‌ها و تقاضای میلیونی، امیدهای رفته را در دل سهامداران زنده کرد.

    بر این اساس بورس خسته و رنجور تهران که در این مدت زیان‌های شدیدی نصیب همراهان خود کرده و با بی انگیزگی و بی اعتمادی کامل روند معاملات را طی می کرد و به اخبار مثبت کوچکترین واکنشی نداشت، در هفته گذشته روند متفاوتی در پیش گرفت و علی رغم بروز تنش های دیپلماتیک میان ایران و عربستان و همچنین ادامه روند کاهشی قیمت نفت، مثبت شد و بعد از مدتها رشد پر قدرتی را تجربه کرد.

    به طوری که بازار سهام در هفته مورد گزارش به خصوص در دو روز پایانی هفته بهترین عملکرد خود را در ماه های اخیر ثبت کرد و شاخص بورس تهران بعد از مدتها روند نزولی و کاهشی، رشد 1.5 درصدی شاخص معادل 942 واحد را تجربه کرد و از کانال 61 هزار و 691 واحد به کانال 62 هزار و 632 واحد رسید.

    روند مثبت بورس و نیز ارزندگی قیمت سهام شرکتها در هفته گذشته موجب شد تا دوباره نگاه ها به سمت تالار حافظ جلب شود و بورس تهران در کنار سقوط بورس های جهانی روند رو به رشدی را طی کند.

    به این ترتیب تشکیل صف های میلیونی خرید برای گروه‌های مختلف بورسی و نیز افزایش چشمگیر ارزش و حجم معاملات و نیز فعالیت سهامداران حقیقی در بازار سهام موجب شد تا بورس تهران بار دیگر شاهد ورود نقدینگی باشد.

    کارشناسان نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌های بین المللی و همچنین زمزمه های برداشته شدن سوئیفت و سیاست های انبساطی دولت در بسته خروج از رکود و کاهش نرخ بهره بین بانکی و افزایش نرخ دلار را از عوامل رشد بورس و تاثیر آن بر بازار سهام در روزهای اخیر می دانند و از ورود محسوس نقدینگی به این بازار خبر می دهند.

    با این حال در بازار این هفته بورس، تغییرات محسوسی در روند معاملات مشاهده شد و ارزش و حجم معاملات در روندی بی سابقه نسبت به هفته گذشته به ترتیب 333 و 200 درصدی را تجربه کرد به طوری که در مجموع 6 هزار و 863 میلیون سهم به ارزش 17 هزار و 903 میلیارد ریال داد و ستد شد و دفعات معاملات نیز با رشد 67 درصدی به بیش از 266 هزار دفعه رسید.

    در این هفته با آغاز روند صعودی بورس و رشد قیمتها، توجه سهامداران بار دیگر به این بازار جلب شد و تعداد خریداران 69 درصدی افزایش پیدا کرد و در روندی بی سابقه به بیش از 265 هزار نفر رسید.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها