عصر خودرو

جهش قیمت و افزایش اختلاط برنج از شمال تا پایتخت

عصر بازار- دبیر انجمن برنج گفت: هر کیلوگرم برنج خالص درجه یک ایرانی در شمال کشور ۱۳هزارتومان خریداری می‌شود، اما در پایتخت با اختلاط با خرده برنج و سایر برنج‌های کم کیفیت تر ۱۸هزارتومان فروخته می‌شد.

جهش قیمت و افزایش اختلاط برنج از شمال تا پایتخت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه در پایتخت حدود 2 تا 3 درصد به برنج‌های درجه یک خرده برنج اضافه می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر آن سایر تخلفات مانند اختلاط برنج‌های کم کیفیت تر نیز انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: با وجود تمامی این تخلفات شاهد جهش قیمت برنج درجه یک هستیم و در بازار تهران حداقل 5 هزار تومان بیش ازقیمت شمال به فروش می‌رسد.

    علیزاده شایق درباره وضعیت بازار برنج داخلی در ایام نورز نیز گفت: انتظار می‌رود شاهد افزایش قیمت قابل توجه در ایام نوروز نباشیم چرا که شرایط ذخایر مناسب است.

    وی اظهار کرد: میزان نیاز کشور به واردات برنج 800 تا 900 هزا رتن است، اما هر سال بیش از 1میلیون و 100 هزارتن برنج خارجی وارد می‌شود.

    علیزاده شایق در پاسخ به این پرسش که انجمن واردکنندگان برنج احتمال بحران در بازار برنج در صورت تاخیر در تخصیص ارز برای واردات را داده است، گفت: هر چند واردات برنج با مشکلاتی رو به رو شده است، اما احتمال بحران در بازار برنج وجود ندارد چرا هم اکنون در انبارها برنج به میزان نیاز وجود دارد.

    به گفته وی؛ تنها در 6 ماهه نخست سال یک میلیون تن برنج خارجی وارد کشور شده است.

    علیزاده شایق یادآور شد: میزان تولید برنج در سالجاری مطابق با سال گذشته و 2 میلیون 200 هزارتن بوده است.

    برچسب ها