عصر خودرو

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران:

رشد ۱۳ درصدی صادرات در ۸ ماهه امسال

صادرات یکی از راه‌های خروج از بن بست تحریم است

عصر بازار- مودودی گفت: بنا بر آمار‌های موجود میزان صادرات در ۸ ماهه امسال نسبت به مورد مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۳ درصدی صادرات در ۸ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به شرایط تحریم در کشور اظهار کرد: شاخص‌های اقتصادی در شرایط تحریم معولا سیر نزولی دارند و این درحالی است که در حوزه تجارت خارجی آمار‌های صادراتی رشد خوبی داشته است به طوری که  در 8 ماهه  امسال نسبت به مورد مشابه سال گذشته،  13 درصد رشد داشته‌ایم.

    مودودی با تأکید بر اینکه صادرات یکی از راه‌های خروج از بن بست تحریم است، تصریح کرد: با توجه به اختلاف نرخ ارز در شرایط فعلی بازار، می‌توانیم از این ظرفیت به نفع صادرات استفاده کنیم به عبارتی امروز بهار صادرات برای صادرکنندگان است.

    سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه درباره اثر تحریم بر صادرات گفت: قطعا تحریم‌ها تأثیر منفی بر اقتصاد  کشور دارند، اما عمده تأثیرات منفی آن در دو بخش است، نخست بحث برگشت ارز  و دیگری در حمل و نقل است، خصوصا حمل و نقل دریایی  و کشتیرانی‌ کشور که با مشکل مواجه شدند، البته کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توانسته تا امروز بخشی از محدودیت‌های  موجود را پوشش دهد.

    وی افزود: موقعیت جغرافیایی و تعدد همسایگان، ظرفیت خوبی را  برای همکاری با ایران به وجود آورده است و  فکر می‌کنیم در شرایطی که حمل و نقل دریایی با مشکلات عدیده ای مواجه است،  می‌توانیم از مسیرهای زمینی و صادرات به کشور‌های همسایه استفاده کنیم.

    مودودی تصریح کرد: هماهنگی میان دولت و بخش خصوصی و برداشتن موانع پیش روی آنها می‌تواند چرخ اقتصاد را با شتاب بیشتری بچرخاند در این میان تسریع در بازگشت ارز حاصل از صادرات می‌تواند گره‌گشای مشکلات صادراتی باشد.

    وی در پایان گفت: درک درست از وضع موجود و سختی‌های آن می‌تواند ما را به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی سوق دهد کما اینکه در چل ساله گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های بین المللی با تکیه بر منابع داخل نیرومند‌تر شدیم.

    برچسب ها