عصر خودرو

تقویت بازار سرمایه با کمک خانه ملت و سازمان بورس

جزییات دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران ارشد بورس

عصر بازار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بورس کشور طی ماه های گذشته تحت تاثیر ریسک های بیرونی قرار گرفت. مهمترین مسائل موثر بر بازار، تحریم و نوسانات نرخ ارز بود. اما اکنون بازار سرمایه از این موارد عبور کرده و به نظر می رسد تا پایان سال روند طبیعی خود را طی کند.

جزییات دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران ارشد بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص جزئیات دیدار یک شنبه شب اعضای این کمیسیون با  دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد بورسی کشور، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در این دیدار مدیران ارکان بازار سرمایه  گزارشی از عملکرد بورس های کشور و نهادهای  بورسی ارائه کردند و بخشی از محدودیت ها، مشکلات و مطالبات بازار سرمایه را با اعضای  کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

    به گفته محمدرضا پورابراهیمی؛ به رغم اقدامات مثبت انجام شده کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنان به دنبال ارتقای شفافیت در بازار سرمایه است.

    محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بررسی حل مشکلات بازار سرمایه  از طریق خانه ملت یکی از مباحث این دیدار بود و همکاران ما در مجلس شورای اسلامی نیز مسائلی را مطرح کردند، اظهار داشت: در جمع بندی این نشست مقرر شد خانه ملت، بازار سرمایه و دولت با تعاملی بیش از گذشته به دغدغه‌ های متولیان بازار سرمایه پاسخ دهند و مشکلات این بازار را برطرف کنند.

    وی افزود: اولین توافق این بود که پیشنهاد مدیران ارشد بازار سرمایه در خصوص اصلاح قوانین و مقررات یا ایجاد قانون جدید ظرف یک ماه آینده به کمیسیون اقتصادی مجلس ارایه شود و ما در قالب طرح ارتقای نظام بازار سرمایه کشور، موضوع را پیگیری کنیم.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به سایر موضوعات مطرح شده در این دیدار اشاره کرد و گفت:  مساله راه اندازی بورس ارز توسط بانک مرکزی و پوشش ابزارهای مشتقه آن با کمک بازار سرمایه، یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

    وی ادامه داد: استفاده از ساختارهای موجود و ظرفیت بازار سرمایه در راه اندازی "اس پی وی"  و همچنین بحث سهام عدالت نیز در این دیدار مطرح شد که امیدواریم با همراهی مجلس و دولت،  تصمیم گیری در خصوص زمان و نحوه آزادسازی سهام عدالت تسریع شود.

    محمدرضا پورابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: به رغم اقدامات مثبت انجام شده، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنان به دنبال ارتقای شفافیت در بازار سرمایه است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعاتی همچون گزارشات حسابرسی، ایجاد مراکز تخصصی آموزشی با هدف ارتقا سواد مالی گروه سنی کودک و نوجوان، تاکید بر استمرار عرضه نفت در بورس انرژی، تقویت بورس کالا و اصلاح قوانین انتشار صورت‌های مالی از مهمترین مباحث مطرح شده در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مدیران ارشد بازار سرمایه بود.

    محمدرضا پورابراهیمی به روند بازار سرمایه تا پایان سال اشاره کرد و گفت: بورس کشور طی ماه های گذشته تحت تاثیر ریسک های بیرونی قرار گرفت. مهمترین مسائل موثر بر بازار تحریم و نوسانات نرخ ارز بود اما اکنون بازار سرمایه از این موارد عبور کرده و در نتیجه به نظر می رسد بازار تا پایان سال روند طبیعی خود را طی کند

    برچسب ها