عصر خودرو

سهمیه‌های کاهش تولید اوپک منتشر شد

عصر بازار- اوپک فهرستی از کاهش تولید نفت توسط اعضای خود و دیگر تولیدکنندگان بزرگ برای مدت ۶ ماه تا ماه ژوئن منتشر کرد اما جزئیات دقیقی از سهم هریک از کشورها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

سهمیه‌های کاهش تولید اوپک منتشر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، اوپک فهرستی از کاهش تولید نفت توسط اعضای خود و دیگر تولیدکنندگان بزرگ برای مدت 6 ماه تا ماه ژوئن منتشر کرد، اقدامی که اعتماد به به این حرکت که برای ممانعت از فزونی عرضه در سال 2019 طراحی شده است را افزایش می‌دهد.

    پنل اعضای اوپک و کشورهای غیر اوپکی در بیانیه‌ای از اعضا و هم‌پیمانان خواست تا «تلاش‌شان برای اجرای کامل و به موقع توافق را دو برابر کنند.»

    اوپک و متحدانش با نگرانی در مورد کاهش قیمت نفت و افزایش عرضه در ماه دسامبر تصمیم گرفتند تا به توافق کاهش تولید بازگردند. آنها متعهد شدند تا از ابتدای ژانویه 2019 عرضه نفت را به حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند که سهم اوپک از این میزان 800 هزار بشکه است.

    حرکت اعلام عمومی سهمیه‌ها نشان دهنده تلاش تولیدکنندگان برای افزایش اعتبار این توافق است. اوپک در ابتدا جزئیات اندکی در مورد چگونگی انجام این توافق ارائه کرد و منابع آگاه گفتند که سهمیه‌ها منتشر نخواهد شد.

    محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک که اصرار کرده است این فهرست منتشر شود، گفت: «صنعت نفت توانایی بازگشت به یک رکود دیگر را ندارد.»

    علی‌رغم انتشار این خبر در رسانه‌های مختلف، اما جزئیات این سهمیه‌ها در این رسانه‌ها دیده نمی‌شود.

    برچسب ها