عصر خودرو

رئیس جمهور آمریکا:

استیضاح شوم، بازار بورس آمریکا سقوط می‌کند

عصر بازار- رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به اظهارات برخی قانونگذاران دموکرات درباره احتمال استیضاحش تهدید کرده که چنین کاری به سقوط بازار سهام در این کشور منجر خواهد شد.

استیضاح شوم، بازار بورس آمریکا سقوط می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بعد از انتشار گزارشی جنجالی درباره دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به وکیل سابق خود برای دروغگویی به کنگره این کشور درباره روسیه و اظهارات تعدادی از قانونگذاران ارشد حزب دموکرات درباره احتمال استیضاح و برکناری رئیس‌جمهور، ترامپ امروز شنبه در پیامی توئیتری به این موضوع واکنش نشان داده است.

    رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اقتصاد (کنونی آمریکا) یکی از بهترین اقتصادها در تاریخمان است، بیکاری در کمترین سطح خود در تاریخ 50 سال گذشته است و بازار سهام آماده است که بار دیگر رکوردی که خود ما (دولت ترامپ) دفعات بسیاری آنرا ثبت کردیم را بشکند اما دیروز همه آن چیزی که شما مبتنی بر مبنای یک داستان جعلی شنیدید، (صحبت‌ها) درباره استیضاح بود. شما اگر خواهان سقوط بازار سهام هستید، ترامپ را استیضاح کنید».

    این اظهارنظر ترامپ و هشدار او درباره سقوط بازار سهام در آمریکا در واکنش به گزارش پایگاه خبری بازفید مطرح شده است. این پایگاه خبری اخیرا گزارش داده،  رئیس‌جمهور آمریکا به «مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق خود گفته بود در زمینه تصمیمش برای ساخت یک برج تجاری در مسکو به نمایندگان کنگره دروغ بگوید.

    انتشار این گزارش جنجالی، سبب شد که برخی رسانه‌ها و  قانونگذاران دموکرات از احتمال استیضاح ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا گمانه‌زنی کنند.

    هرچند این گزارش توسط کاخ سفید و بعدا «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیق درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری  و تبادی ادعایی کارزار ترامپ با مسکو تکذیب شده، اما رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه در توئیتر خود هم به این گزارش واکنش نشان داده است.

    ادعای ترامپ درباره وضعیت خوب بازار سهام در حالی مطرح شده که در هفته‌های اخیر به دنبال تعطیلی دولت فدرال این کشور ارزش بورس و سهام در این کشور به شدت افت کرده است.

    وی پیش از این برای هشدار به کنگره آمریکا درباره استیضاحش تهدید کرده بود که در صورت عملی شدن استیضاح، «در آمریکا شورش خواهد شد».

    برچسب ها