عصر خودرو

متغیرهای آمریکایی سرخوش از شاخه زیتون چینی

عصر بازار- بازارهای آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته با روند افزایشی شاخص ها همراه شدند. انتظار برای بهبود روابط اقتصادی میان چین و آمریکا بیشترین تأثیر را در روند مثبت این متغیرها بر عهده داشت.

متغیرهای آمریکایی سرخوش از شاخه زیتون چینی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بازار سهام آمریکا در روز جمعه شاهد افزایش 1.3 درصدی شاخص داوجونز بود و چهارمین هفته مثبت را پشت سر گذاشت.

    به نظر می رسد عامل تحریک بازار، گزارش های پیشرفت مذاکرات تجاری بین این دو کشور باشد. در این بین، چین متعهد شده است که در یک افق 6 ساله تا سال 2024 میلادی، میزان واردات خود از آمریکا را افزایش داده و کسری تجاری این کشور را به صفر برساند.

    این در حالی است که، کسری تجاری دولت آمریکا یکی از امتیازهای منفی ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی اعلام شده بود که با این توافق به نظر می رسد تا حدودی برطرف شود.

    به این ترتیب، سهام شرکت های بوئینگ و کاترپیلار با انتظار رشد فروش و سودآوری رو به رو خواهند شد و به دلیل افزایش میزان ساخت و ساز در چین، تا ماه های آتی شاهد رشد مطلوب ارزش سهام خود خواهد بود.

    طبق نظر کارشناسان، چین باید بر اساس تعهداتی که به آمریکا داده است ارزش میزان واردات خود را از آمریکا به سالانه یک هزار میلیارد دلار افزایش دهد تا امریکا بتواند تا سال 2024 میلادی، کسری تجاری خود را به صفر درصد برساند.

    این روند بهبود اوضاع تجاری موجب شد که شاخص اس اند پی در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته با بهترین میانگین رشد ماهانه خود نسبت به مارچ 2016 رو به رو شد . رشد 8.9 درصدی این متغیر در یک ماه گذشته، نشان دهنده ورود این شاخص به بازار خرسی است.

    تیم گریسکی ، مدیر سرمایه گذاری و تحلیل گری در موسسه اینورنس کنسول در نیویورک در این خصوص اظهار داشت: دوباره بازار وارد محدوده ریسک شده است. چین به آمریکا یک شاخه زیتون داده است(صلح تجاری) و این به این معناست که بازار با رشد چشمگیری رو به رو خواهد شد و این مسئله یک ریسک جدید برای بازار تلقی می شود زیرا دوباره روندهای صعودی پی در پی ایجاد می شود که بازار را در روزهای متوالی مثبت خواهد کرد. به این ترتیب یک سری سهامدار بدون اطلاع از نحوه عملکرد شرکت ها وارد بازار سهام می شوند و می توانند توازن بازار را بهم بریزند.

    به این ترتیب، در آخرین روز معاملاتی هفته، شاخص داوجونز نیز با رشد 1.3 درصدی رو به رو شد و اس اند پی با افزایش 1.3 درصدی همراه شد در حالی که نزدک نیز 1.03 درصد مثبت شد.

    به این ترتیب، رشد هفتگی شاخص داوجونز به 2.9 درصد رسید و اس اند پی یک هفته معاملاتی را با رشد 2.8 درصد به پایان برد در حالی که نزدک هم در هفت روز کاری گذشته توانست با رشد 2.6 درصدی به خاتمه برساند.

    امروز بازار آمریکا در تعطیلات رسمی مارتین لوتر کینگ به سر می برد و بازار این کشور که تا نیمه وقت فعالیت داشت، هیچ گونه فعالیتی را به ثبت نمی رساند.

    برچسب ها