عصر خودرو

سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی، نیمه امسال دو برابر پارسال

عصر بازار- مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی در این استان در نیمه نخست امسال دو برابر مجموع سرمایه گذاری سال قبل بوده است.

سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی، نیمه امسال دو برابر پارسال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، رضا خواجه نائینی  رقم سرمایه گذاری در این استان در شش ماه نخست امسال را 160میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری از سوی هزار سرمایه گذار انجام شده است.
    وی با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری خارجی در استان ناشی از سیاست های خارجی مثبت و بهبود روابط ایران در عرصه بین الملل است، بیان کرد: در سال 92 در مجموع 200 سرمایه گذار در قالب 60 شرکت در استان سرمایه گذاری کردند که این در سال 93 با رشد چهار برابری به 820 سرمایه گذار در قالب 273 رسید.
    نائینی گفت: در نیمه نخست امسال شمار شرکت های سرمایه گذاری کننده خارجی در استان به 400 شرکت رسیده است.
    وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در استان با 34 درصد متعلق به کشورهای اروپایی است، اظهار کرد: رتبه دوم سرمایه گذاری با 20 درصد به کشورهای عربی مربوط می شود.
    وی گفت: همچنین 15 درصد سرمایه گذاری خارجی از سوی کشور چین و 10 درصد از سوی سرمایه گذاران کشور افغانستان در استان به ثبت رسیده است.
    مدیر اجرایی مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی افزود: بقیه سرمایه گذاری های خارجی توسط کشورهای ازبکستان، روسیه و دیگر کشورها رقم خورده است.
    تاکنون یک میلیارد دلار از مجموع حجم سرمایه گذاری خارجی تعهد شده، وارد استان خراسان رضوی شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها