عصر خودرو

مدیر عامل تأمین سرمایه بانک ملت مطرح کرد:

اقبال حقیقی ها، شاخصی برای جذابیت بازار سهام

عصر بازار- بسیاری از بازارهای موازی به خصوص بازار مسکن هم اکنون در وضعیت رکودی قرار دارند و چشم انداز صعودی برای آنها متصور نیست لذا فرصتی مغتنم برای بازار سرمایه فراهم شده است تا با جذب نقدینگی مناسب بتواند، بازدهی مناسبی را تا پایان سال به دست آورد.

اقبال حقیقی ها، شاخصی برای جذابیت بازار سهام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بسیاری از بازارهای موازی به خصوص بازار مسکن هم اکنون در وضعیت رکودی قرار دارند و چشم انداز صعودی برای آنها متصور نیست لذا فرصتی مغتنم برای بازار سرمایه فراهم شده است تا با جذب نقدینگی مناسب بتواند، بازدهی مناسبی را تا پایان سال به دست آورد.

    مسعود سلطان زالی، مدیر عامل تأمین سرمایه بانک ملت، در خصوص جو حاکم بر بازار سرمایه در روزهای اخیر عنوان داشت: بازارهای موازی بازار سرمایه به واسطه نوسانی که داشتند اغلب در روند نزولی به سر بردند و سرمایه گذاران به این دلیل با احتیاط بیشتری به این بازارها ورود می کنند. این روند، موجب اقبال بازار سرمایه در روزهای اخیر شده است .

    وی در این خصوص ادامه داد: بازارهای دیگر هم به واسطه نوساناتی که داشتند، ریسک زیادی برای سرمایه گذاران حقیقی داشتند و به همین دلیل بازار سرمایه می تواند از این فرصت استفاده کافی را ببرد و در مقایسه با آنها در جذب نقدینگی موفق تر عمل کند.

    سلطان زالی در ادامه افزود: گزارش ها در ماه های ابتدایی سال کمی متفاوت بوده است اما به هر حال برخی صنایع که از تحریم ها کمی تأثیر گرفته اند راه هایی را برای فروش محصولات خود پیدا کرده اند و هم اکنون به روند عادی فروش بازگشتند و می توان انتظار داشت که گزارش های با کیفیتی را در پایان سال شاهد باشیم .

    وی ادامه داد: ممکن است سکته خفیفی در گزارش ها پدیدار شده باشد اما جای نگرانی نیست به این دلیل که اقتصاد کشور تجربه کافی در این زمینه دارد و به راحتی می توان راه حل های جایگزین را برای حل محدودیت های موجود پیدا کرد.

    مدیرعامل تأمین سرمایه بانک ملت در ادامه خاطرنشان کرد: در سه ماه سوم تکلیف میزان فروش شرکت ها کاملا معلوم شد، مشتری ها پیدا شد و مسیرهای فروش محصولات نیز هموار شد به همین دلیل امید می رود گزارش های 12 ماهه شرکت ها برای بازار سودمند باشد .

    وی در خصوص اقبال حقیقی ها به بازار سهام گفت: وقتی حقیقی ها به بازار سهام جذب می شوند انرژی خوبی وارد بازار می شود و تزریق نقدینگی که از سوی این دسته از سهامداران صورت میگیرد یک نیروی محرک برای کل بازار است. می توان گفت در واقع محرک اصلی بازار حقیقی ها هستند و حرکت این دسته، می تواند شاخص خوبی برای اقبال عموم مردم به بازار باشد.

    برچسب ها