عصر خودرو

حجم معاملات هفتگی فرابورس ۱۳۴ درصد رشد کرد

عصر بازار- معاملات این هفته در بازار فرابورس با افزایش ۱۳۴ درصدی حجم و رشد ۲.۵ درصدی شاخص فرابورس (آیفکس) به پایان رسید.

حجم معاملات هفتگی فرابورس ۱۳۴ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس این هفته میزبان عرضه اولیه سهام شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با کشف قیمت 1550 ریالی بود و به این ترتیب تعداد عرضه های اولیه امسال در فرابورس به عدد 8 رسید.
    نگاهی به وضعیت مبادلات هفتگی فرابورس حاکی از رشد 134 درصدی حجم و افت 5 درصدی ارزش داد و ستدها نسبت به هفته پیش از آن است.
    حجم و ارزش معاملات 5 روز معاملاتی هفته در بازار اول با رشد 116 و 83 درصدی همراه شد و 118 میلیون ورقه بهادار به ارزش 254 میلیارد ریال داد و ستد در آن انجام شد؛ همین طور در بازار دوم 829 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 98 میلیارد ریال مبادله شد که این وضعیت نشان از رشد 125 درصدی حجم و 306 درصدی ارزش معاملات دارد.
    علاوه بر این، در بازار پایه نیز 514 میلیون ورقه بهادار به ارزش 247 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و بازار ابزارهای نوین مالی شاهد داد و ستد 13 میلیون ورقه بهادار به میزان 2 هزار و 657 میلیارد ریال بود.
    بر اساس این گزارش، ارزش بازار فرابورس در روز پایانی معاملات هفتگی با 1.2 درصد افزایش معادل 792 هزار و 239 میلیارد ریال شد و شاخص فرا بورس(آیفکس) هم با رشد 2.5 درصدی در مقایسه با چهارشنبه قبل در عدد 702 واحد ایستاد.
    بیشترین حجم معاملات روزانه در هفته اخیر به میزان 429 میلیون و 470 هزار ورقه بهادار در روز چهارشنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 2 هزار و 615 میلیارد ریال مربوط به دوشنبه بود.
    این گزارش می افزاید، در هفته معاملاتی منتهی به 16 دی ماه، گروه بانک ها با سهم 16 درصدی از معاملات به صدر صنایع پیشرو رسید و گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با سهم 13 و 11 درصدی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها