عصر خودرو

ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصاد آلمان در ۵ سال اخیر

عصر بازار- میزان رشد اقتصادی آلمان تا پایان سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال قبل حدود ۰.۷ درصد کاهش یافت.

ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصاد آلمان در ۵ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دفتر آمار فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرد رشد تولید ناخالص داخلی آلمان از 2.2 درصد در سال 2017 به 1.5 درصد در سال 2018 کاهش یافته است که ضعیف‌ترین نرخ رشد این کشور در طی پنج سال اخیر محسوب می شود. این نهمین سال متوالی است که رشد اقتصادی آلمان مثبت است.

    دفتر آمار آلمان هم چنین اعلام کرده است که تقاضای داخلی بیش از عوامل خارجی بر رشد اقتصادی آلمان موثر بوده است. در سال گذشته رشد بخش مخارج خانوار معادل یک درصد و رشد مخارج دولت معادل 1.1 درصد عنوان شده است. از سوی دیگر رشد بخش صادرات آلمان معادل 3.5 درصد برآورد شده است که کمتر از رقم ثبت شده در سال 2017 است.

    وزارت اقتصاد آلمان در واکنش به کاهش رشد اقتصادی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد کاهش رشد عمدتا ناشی از کند شدن نرخ رشد اقتصادی جهانی، اعتصابات کارگری و مشکلات بخش خودروسازی بوده است. این وزارت‌خانه پیش‌بینی کرده است نرخ رشد اقتصاد آلمان برای سال جاری نیز مثبت باشد.

    کاسترن برزسکی، کارشناس اقتصادی در بانک " ای ان جی" گفت: مساله مهم این است که روند کاهش رشد اقتصادی آلمان که از تابستان شروع شد، بیش از آنچه انتظار می‌رفت به طول انجامیده است. تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و بریگزیت نیز بر روی اقتصاد آلمان اثرگذار بوده اند. 

    برچسب ها