عصر خودرو

حجم معاملات هفتگی فرابورس ۱۳۴ درصد رشد کرد

عصر بازار- معاملات این هفته در بازار فرابورس با افزایش ۱۳۴ درصدی حجم و رشد ۲.۵ درصدی آیفکس به پایان رسید.

حجم معاملات هفتگی فرابورس ۱۳۴ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، بازار فرابورس این هفته میزبان عرضه اولیه سهام شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان با کشف قیمت 1550 ریالی بود و به این ترتیب تعداد عرضه‌های اولیه امسال در فرابورس به عدد 8 رسید.
    نگاهی به وضعیت مبادلات هفتگی فرابورس حاکی از رشد 134 درصدی حجم و افت 5 درصدی ارزش داد و ستدها نسبت به هفته پیش از آن است.
    حجم و ارزش معاملات 5 روز معاملاتی هفته در بازار اول با رشد 116 و 83 درصدی همراه شد و 118 میلیون ورقه بهادار به ارزش 254 میلیارد ریال داد و ستد در آن انجام شد؛ همین طور در بازار دوم 829 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 98 میلیارد ریال مبادله شد که این وضعیت نشان از رشد 125 درصدی حجم و 306 درصدی ارزش معاملات دارد.
    علاوه بر این، در بازار پایه نیز 514 میلیون ورقه بهادار به ارزش 247 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و بازار ابزارهای نوین مالی شاهد داد و ستد 13 میلیون ورقه بهادار به میزان 2 هزار و 657 میلیارد ریال بود.
    بر اساس این گزارش، ارزش بازار فرابورس در روز پایانی معاملات هفتگی با 1.2 درصد افزایش معادل 792 هزار و 239 میلیارد ریال شد و آیفکس هم با رشد 2.5 درصدی در مقایسه با چهارشنبه قبل در عدد 702 واحد ایستاد.
    بیشترین حجم معاملات روزانه در هفته اخیر به میزان 429 میلیون و 470 هزار ورقه بهادار در روز چهارشنبه انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 2 هزار و 615 میلیارد ریال مربوط به دوشنبه بود.
    این گزارش می‌افزاید، در هفته معاملاتی منتهی به 16 دی‌ماه، گروه بانک‌‌ها با سهم 16 درصدی از معاملات به صدر صنایع پیشرو رسید و گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به ترتیب با سهم 13 و 11 درصدی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها