عصر خودرو

چراغ سبز بانک آمریکایی به افزایش ۱۰ دلاری قیمت نفت

عصر بازار- بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد که قیمت نفت در سال آینده به دلیل کسری شدید در بازار با افزایش مواجه می‌شود و میانگین ۷۰ دلار در هربشکه خواهد شد.

چراغ سبز بانک آمریکایی به افزایش ۱۰ دلاری قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بانک آمریکا اعلام کرد: کاهش تولید نفت اوپک و متحدانش و همچنین کاهش ذخیره تولیدی نفت شیل، چشم‌انداز کسری عرضه نفت در سال 2019 در بازارهای جهانی را بیشتر تقویت می‌کند.

    بر اساس گزارش جدید بانک ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مریلانچ آمریکا افزایش تولید نفتی که اکنون شاهد هستیم در سال آینده برعکس خواهد شد و بازار با کمبود عرضه مواجه شده و قیمت بالا می‌رود.

    این بانک همچنین خاطرنشان کرده است که قیمت نفت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در اواخر سال ‌‌‌‌‌‌‌‌گذشته ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به دلیل افزایش عرضه و نیز ‌عوامل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌غیربنیادی به هم ریخت و با عوامل بنیادی نظیر یکجا فروشی نفت و ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترس و نگرانی از وضعیت ضعیف بازارهای مالی کاهش یافت. اما به هر حال نهایت ماجرا این است که بازارهای نفت در سه ماهه پایانی سال با افزایش شدید عرضه مواجه بود. تحلیل‌گر بانک مریلانچ آمریکا نوشت: به هر روی در حال حاضر در سه ماهه پایانی سال 2018، حدود 1.3 میلیون بشکه در روز افزایش عرضه وجود داشت. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    درواقع این بانک معتقد است کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپک می‌تواند منجر به کسری عرضه نفت در سال 2019 شود و شاخص قیمت نفت برنت به بیش از 60 دلار در هر بشکه برود که میانگین آن در سال 2019، 70 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌شود،‌«بوفامل» حتی شرط می‌بندد که قیمت نفت 70 دلار در هر بشکه خواهد شد.

    برچسب ها