عصر خودرو

پارلمان انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای منفی داد

عصر بازار- پارلمان انگلیس با ۴۳۲ رأی مخالف و ۲۰۲ رأی موافق، طرح دولت این کشور برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را رد کرد.نخست‌وزیر انگلیس بلافاصله پس از رأی‌گیری در مجلس عوام سخنرانی کرد و گفت که این مجلس از طرح او حمایت نکرد اما مشخص نیست که از چه طرحی حمایت می‌کند.

پارلمان انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای منفی داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تابناک، این رأی‌گیری حساس، روز سه‌شنبه بعد از 8 روز گفت‌وگو میان قانونگذاران انگلیسی برگزار شد. «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس در جلسه امروز مجلس عوام خطاب به نمایندگان گفت رأی آنها مسیر نسل‌‌‌های آینده را مشخص خواهد کرد.

    جلسه بررسی بریگزیت در مجلس عوام انگلیس با حضور نخست‌وزیر این کشور برگزار شد. در این جلسه قانون‌گذاران انگلیسی به بیان مواضع خود درباره طرح خروج کشورشان از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت پرداختند.

    در پایان این جلسه قانون‌گذاران انگلیسی طرح ترزا می برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به رأی گذاشتند که این رأی‌گیری با نتیجه 432 رأی مخالف و 202 رأی موافق همراه بود.

    نخست‌وزیر انگلیس بلافاصله پس از رأی‌گیری در مجلس عوام سخنرانی کرد و گفت که این مجلس از طرح او حمایت نکرد اما مشخص نیست که از چه طرحی حمایت می‌کند.

    جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز پس از ترزا می سخنرانی کرد و نتایج این‌ رأ‌ی‌گیری را بزرگ‌ترین شکست برای دولت از سال‌های 1920 تاکنون خواند.

    رهبر حزب کارگر دولت فعلی را ناکارآمد قلمداد کرد و گفت که در راستای برگزاری جلسه رأی اعتماد به دولت اقدام خواهد کرد.

    این رأی‌گیری امروز (سه‌شنبه) در حالی صورت گرفت که پارلمان انگلیس طی پنج روز گذشته درباره کلیات و مفاد این توافق به بحث نشسته بود.

    این طرح در حالی رد شد که تنها 10 هفته به موعد مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده است.

    توافق بر سر بریگزیت در ماه دسامبر به دست آمد و هدف از آن خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در روز 29 مارس است.

    ترزا می دقایقی پیش از رأی‌گیری پارلمان، از توافق خود با اتحادیه اروپا دفاع کرد و گفت: این یک تصمیم تاریخی است که آینده کشورمان را برای نسل‌ها رقم خواهد زد.

    وی با انتقاد از برخی پیشنهادها برای برگزاری همه‌پرسی دوباره درباره این موضوع گفت که این تصمیم باعث ایجاد تفرقه بیشتر در این کشور می‌شود.

    در جلسه پارلمان انگلیس که با هیاهوهای زیادی حول سخنان ترزا می همراه بود، نخست‌وزیر انگلیس گفت: توافق ما مبناهایی برای روابط بی‌سابقه اقتصادی با اتحادیه اروپا فراهم می‌کند.

    وی برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی را نیز رد کرد و گفت: گزینه‌هایی که پیش روی ماست، با برگزاری انتخابات تغییر نمی‌کند. انتخابات به معنی ادامه نامشخص بودن وضعیت کشور و تفرقه به مدت دو ماه دیگر خواهد بود.

    نخست‌وزیر انگلیس توافق فعلی با اتحادیه اروپا را تنها گزینه موجود دانست و گفت که طرح جانشین، وجود ندارد.

    می خاطرنشان کرد: اکنون در پارلمان زمان برای همه ما فرا رسیده است تا در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

    وی تأکید کرد، رأی مخالف به طرح او برای خروج از اتحادیه اروپا به معنای ادامه نامشخص بودن وضعیت، تفرقه و خطر واقعی عدم توافق است.

    برچسب ها