عصر خودرو

آلمان و فرانسه مشتری چای خشک ایرانی

عصر بازار- رییس سازمان چای کشور گفت: بخشی از چای خشک داخلی که از همه لحاظ دارای کیفیت فوق‌العاده خوبی است به کشورهای مطرح اروپایی نظیر آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

آلمان و فرانسه مشتری چای خشک ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حبیب جهانساز در جلسه چای گفت: امروز مبلغ  184 میلیون تومان از مطالبات به حساب عابر بانک سپه چایکاران واریز شد.

    وی با بیان اینکه تاکنون مبلغ 217 میلیارد و 552 میلیون تومان از مطالبات چایکاران واریز شده است، افزود : قدرالسهم دولت به طور صد درصدی پرداخت شده است.

    جهانساز، تصریح کرد: مطالبات باقی‌مانده مربوط به قدرالسهم کارخانجات است که پس از وصول تدریجی از کارخانجات در اسرع وقت به حساب چایکاران واریز می‌شود.

    رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه در حدود 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شد،گفت: از این میزان حدود ‌39 هزار و 983 تن برگ سبز درجه یک و 72 هزار و 753 تن نیز برگ سبز درجه دو بوده است.

    وی ادامه داد: از این میزان برگ سبز چای، 25 هزار تن چای خشک تولید شد. بخشی از چای خشک داخلی که از همه لحاظ دارای کیفیت فوق‌العاده خوبی است به کشورهای مطرح اروپایی نظیر آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

    جهانساز خاطرنشان کرد:‌ مقداری از چای خشک داخلی نیز که در مقایسه با چای صادراتی نمونه از کیفیت پایین‌تری برخوردار است برای فرآوری و یا اختلاط با چای محلی کشورهای هدف توسط آنان خریداری می‌شود.

    برچسب ها