عصر خودرو

پیش‌بینی رشد ۶۲ درصدی یارانه خرید تضمینی گندم در بودجه ۹۸

عصر بازار- سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: یارانه خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه ۱۳۹۸ نسبت به امسال با ۶۲ درصد رشد پیش‌بینی شده است؛ بنابراین در این زمینه کمبود اعتبار نداریم.

پیش‌بینی رشد ۶۲ درصدی یارانه خرید تضمینی گندم در بودجه ۹۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی آمده است «دولت در بودجه سال آینده، برای تامین بودجه خرید تضمینی گندم و یارانه نان با کمبود اعتباری نزدیک به 16 هزار و 50 میلیارد ریال روبرو می‌شود.

    سازمان برنامه و بودجه برای شفاف سازی این موضوع توضیحاتی ارائه کرد.

    بر اساس توضیحاتی که در تارنمای سازمان برنامه و بودجه آمده، هشت هزار و 140 میلیارد تومان در سال آینده برای خرید تضمینی گندم پیش بینی شده که در مقایسه با اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی آن در قانون امسال 62 درصد بیشتر است.

    بر پایه این توضیح «در اجرای قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، هر سال اعتبار مورد نیاز خرید تضمینی گندم با تصویب هیات وزیران در قالب جدول گردش نقدینگی خرید تضمینی گندم بر اساس پیش‌بینی میزان خرید تعیین می‌شود.»
    منابع تامین اعتبار خرید تضمینی گندم اعتبارات عمومی دولت، تسهیلات بانکی و درآمد فروش گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران است.

    لایحه بودجه 1398 چهارم دی ماه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که سقف این بودجه 17 میلیون و 32 هزار و 332 میلیارد و 270 میلیون ریال است.

    برچسب ها