عصر خودرو

قیمت سکه با رشد نرخ اونس جهانی طلا افزایش یافت

عصر بازار- بهای انواع سکه طلا امروز (دوشنبه) به دلیل رشد قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی روند افزایشی به خود گرفت به شکلی که هر قطعه سکه تمام سه میلیون و ۸۵۵ هزار تومان عرضه می شود.

قیمت سکه با رشد نرخ اونس جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، با آغاز فعالیت بازارهای جهانی در روز دوشنبه، بهای هر اونس طلا از مرز 1290 دلار گذشت زیرا سرمایه گذاران امید خود را به افزایش نرخ بهره در آمریکا از دست داده اند؛ افزایش نیافتن نرخ بهره می تواند در کاهش ارزش دلار آمریکا اثرگذار باشد زیرا به طور سنتی در بازارهای جهانی ارزش دلار و بهای طلا معکوس یکدیگر حرکت می کنند.
    براساس نرخ های اعلامی شبکه خبری بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا به 1294 دلار و 40 سنت رسیده است که بیش از چهار دلار جهش داشته؛ تضعیف ارزش دلار، شاخص بازارهای سهام را نیز تحت تاثیر قرار داده و روند آنها کاهشی شده است.
    با این اوصاف بازار سکه تهران امروز بیش از هرچیز تحت تاثیر قیمت جهانی این فلز گرانبها قرار گرفت و معامله گران هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را سه میلیون و 750 هزار تومان، هر نیم سکه را 2 میلیون و 30 هزار تومان و هر ربع سکه را یک میلیون و 250 هزار تومان فروختند؛ سکه گرمی تنها مسکوکی بود که امروز در نرخ 670 هزار تومان ثابت ماند.
    در بازار طلا نیز بهای هر مثقال طلا یک میلیون و 532 هزار تومان و هر گرم طلای خام 18 عیار را 353 هزار و 662 تومان نرخ گذاری شده است.
    آنگونه که خبرگزاری رویترز تحلیل کرده، نگرانی های مربوط به رشد اقتصادی جهان و کاهش تورم در آمریکا در نهایت سبب خواهد شد تا فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند و بنابراین طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش خود را از همین ابتدای سال کلید زده است.

    ** آخرین تغییرات نرخ ارز
    ظهر امروز صرافی های مجاز هر یورو را 12 هزار و 850 تومان و هر دلار آمریکا را 10 هزار و 990 تومان عرضه می کنند؛ این نرخ در صرافی های بانکی نیز همین قدر است.
    دیروز در سامانه سنا هر یورو به طور میانگین 13 هزار و 322 تومان و هر دلار آمریکا 11 هزار و 596 تومان فروخته شده بود و بهای حواله یورو در نیما به 9 هزار و 601 تومان رسیده بود؛ براساس اطلاعات بانک مرکزی معامله ای برای حواله دلار در روز گذشته ثبت نشده است.
    نرخ ها در سامانه سنا بیانگر معاملات انجام شده توسط بانک ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است و در سامانه نیما حواله های ارزی مبادله می شود.
    درخصوص آخرین تحولات در بازار ارز، غلامرضا پناهی معاون ارزی بانک مرکزی گفته که بازار متشکل ارزی با همکاری بانک ها و صرافی ها در آینده نزدیک راه اندازی می شود و معاملات در این بازار نقدی خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو