عصر خودرو

عملکرد کدام گروه‌ها بهتر بود؟

تحلیل گروه‌های بازار سرمایه در هفته اخیر

عصر بازار- در اولین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت شاخص روند مثبت خود را اغاز کرد که در دو روز پایانی معاملات هفته با رشد قابل توجهی مواجه شد و در نهایت به کانال ۶۲ هزار واحدی بازگشت.

تحلیل گروه‌های بازار سرمایه در هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصاد نیوز ، در اولین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت  شاخص روند مثبت خود را اغاز کرد که در دو روز پایانی معاملات هفته با رشد قابل توجهی مواجه شد و در نهایت به کانال 62 هزار واحدی بازگشت.

    این در حالی بود که در روزهای معاملاتی اول هفته، اکثر نمادها در گروه خودرو و ساخت قطعات معاملات منفی را پشت سر گذاشتند اما قطعه‌سازان با افزایش تقاضا مواجه بوده و خگستر، خکار و ختراک به صف خرید رسیدند. پالایشی‌ها در درصدهای منفی معامله شدند و ونفت نیز پرحجم معامله شده و به صف خرید سنگینی رسید.

    همچنین در گروه بانکی اکثر نمادها در محدوده‌ای منفی معاملات خود را دنبال کردند و پست فشار فروش بالایی را تجربه کرده و تا آستانه منفی نیز معامله شدند و وپاسار از صفر تابلو تا آستانه مثبت معامله شده و رشد بالایی را تجربه کرد.

    اما در روزهای اواسط هفته رونده مثبت به صنابع بورسی بازگشت. براین اساس گروه بانکی معاملات نسبتاً متعادلی داشتند، و به ملت و وتجارت حجم معاملات خوبی را در اختیار داشتند.

    در گروه خودرویی‌ها شاهد روند نسبتاً متعادل بودیم که در این میان گروه حمل نقل از نوسانات مثبتی برخوردار بود و نماد حفارس تنها نماد منفی گروه بود، شرکت حتاید در پیش‌بینی جدید خود، بر اساس عملکرد 9 ماهه و تعدیل مثبت 14 درصدی برای سال مالی 94 مبلغ 876 ریال سود پیش‌بینی کرد و در 9 ماه مبلغ 571 ریال، معادل 65 درصد را پوشش داده است.

    طبق این گزارش اقتصادنیوز ، در گروه انبوه‌سازی نماد وساخت، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی 100 ریالی با رشد بازگشایی شد.

    بر این اساس شیمیایی‌ها نسبتاً در محدوده‌ مثبت معامله شدند، همچنین در گروه سرمایه‌گذاری‌ها و بیمه پر تقاضا بود. مدیر عامل این شرکت، در اطلاعیه‌ای در کدال اعلام کرد، هیچ‌گونه رخداد با اهمیتی در وضعیت شرکت اتفاق نیفتاده است.

    در گروه سیمانی بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده،  افزایش سرمایهٔ شرکت سیمان داراب در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است، که از جمله خبرهای مهم گروه‌ها در بازار در این هفته بود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو