عصر خودرو

با ویژگی های یک سرمایه گذار بلند مدت آشنا شوید

عصر بازار- در اغلب بازارهای سهام همیشه افرادی هستند که به‌خوبی سهم‌ها را زیر نظر دارند و به‌خوبی آن‌ها را بررسی می‌کنند و علاوه بر آن با خرید سهم به مدت نامحدودی در آن باقی می‌مانند و معتقدند که این سهم رشد می‌کند.

با ویژگی های یک سرمایه گذار بلند مدت آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از همیار سرمایه، معمولاً این افراد گزارش مالی شرکت‌ها را می‌خوانند و با توجه به پارامترهای کلیدی شرکت‌ها، وضعیت آن‌ها را در آینده پیش‌بینی می‌کنند، اگر سهام موردنظر از دید این افراد مناسب بود شروع به خرید آن سهم می‌کنند و باور دارند که بازار دیر یا زود به خوب بودن سهم اعتماد می‌کند و آنگاه قیمت سهم چند برابر شده و به‌صورت نجومی افزایش پیدا می‌کند.

    این افراد علاوه بر افزایش قیمت سهم از سود سالانه سهام هم بهره‌مند می‌شوند. لازم به ذکر است که افرادی که سرمایه‌گذاری بلندمدت را ترجیح می‌دهند بر این باورند که بازار در کوتاه‌مدت درگیر نوسانات ناخواسته می‌شود و در این زمان‌ها نمی‌توان پیش‌بینی صحیحی از بازار داشت.

    اگر بخواهیم بیشتر در مورد این روش توضیح دهیم و از ویژگی‌های آن مواردی را ذکر کنیم باید در اولین نکته به تسلط کافی بر دانش این حوزه اشاره کنیم، یعنی در این سرمایه‌گذاری نیاز است که دانش چنین سرمایه‌گذاری‌هایی آموخته شود. ویژگی دیگر این است که نیاز به صبر زیادی دارد، زیرا ممکن است تا چندین ماه و حتی تا دو سال اول سهام رشد چندانی نداشته باشد و حتی شامل افت سهم هم شود، اما اگر واقعاً تجربه و دانش در تحلیل به‌درستی استفاده شود باید منتظر ماند تا سهام رشد خود را آغاز کند.

    در ادامه مبحث صبر باید به این نکته اشاره کنیم که در کاهش قیمت سهم و در هنگام ضرر نباید سهام را فروخت زیرا همان‌طور که گفته شد این کاهش قیمت ممکن است در اثر نوسانات مقطعی بازار رخ دهد. بهترین شیوه در سرمایه‌گذاری بلندمدت داشتن صبر و عدم خستگی در برابر تغییرات بازار است.

    برچسب ها