عصر خودرو

تا پایان آذر ماه؛

عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد

عصر بازار- تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان آذر ماه۹۷ در مجموع به ۴۰.۵ میلیون تن و ارزش صادرات به بیش از ۸ میلیارد و نهصد و چهل و شش میلیون دلار رسید.

عملکرد تولید و صادرات صنعت پتروشیمی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، عملکرد 20 مجتمع پتروشیمی مستقر درمنطقه ماهشهر تا پایان آذرماه امسال 14 میلیون و سیصد و شصت و نه هزارتن بوده است.همچنین، عملکرد 16 مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می دهد، تولید واقعی این منطقه در مدت زمان یاد شده بیش از 17 میلیون نهصد و شصت و هشت هزارتن بوده است.

    بر پایه این گزارش، تولید واقعی 20 مجتمع پتروشیمی مستقردر مناطق داخلی کشور درمدت زمان مذکوردر بیش از 8 میلیون و دویست هزار تن بوده است.

    مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی درآذرماه امسال بیش از 3.8 میلیون تن بوده است.گفتنی است که بالاترین عملکرد تولید تا پایان آذر ماه امسال را مجتمع های اهتمام جم، پردیس، خراسان، لاله، فناوران، ارومیه و زاگرس به خود اختصاص دادند.

    صادرات

    صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان آذر ماه به رقم 15 میلیون و هفتصد و ده هزار تن به ارزش 8 میلیارد و نهصد و چهل و شش میلیون دلار رسید.مجتمع های پتروشیمی درآذرماه سال 1397 بیش از یک میلیون و چهارصد و شصت و شش هزار تن محصول به ارزش بیش از 714 میلیون دلار را صادر کردند.

    درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه بیش از8 میلیون و چهارصد و بیست و هشت هزارتن محصول به ارزش 4 میلیارد و پانصد و هفتاد و هفت میلیون دلارصادر شد و در منطقه ماهشهر نیز بیش از 3 میلیون و نهصد و نود و سه هزار تن محصول به ارزش بیش از 2میلیارد و سیصد و نود و شش میلیون دلار روانه بازارهای بین المللی شد.‌همچنین درسایر مناطق، بیش از 3 میلیون و دویست و هشتاد و هشت هزار تن محصول به ارزش 1 میلیارد و نهصد وهفتاد و دو میلیون دلار صادر شد.

    بر اساس این گزارش، بالاترین میزان صادرات را از نظر وزنی پتروشیمی زاگرس با بیش از2 میلیون تن و ازنظرارزشی نیز مجتمع پتروشیمی نوری با بیش از یک میلیارد و یکصد و هفده میلیون دلاردر منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ابتدای سال تا پایان آذر به خود اختصاص داد.

    همچنین درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی بندرامام با بیش از یک میلیون و یکصد و پنجاه هزار تن صادرات توانست بیش از689 میلیون و سیصد و سی و نه هزار دلار صادرات را رقم بزند.

    در سایر مناطق نیز پتروشیمی خارک بیش از 805 هزار تن محصول را به ارزش بیش از 316 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کرد و رتبه نخست را در زمینه صادرات به خود اختصاص داد.

    برچسب ها