عصر خودرو

کاهش سفته‌بازی در بازار ارز

ویژگی‌های بازار متشکل ارزی

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با استقبال از مصوبه شورای پول و اعتبار در زمینه تصویب مقررات بازار متشکل ارزی گفت: ایجاد این بازار به تثبیت قیمت، افزایش ثبات و کاهش سفته بازی کمک خواهد کرد.

ویژگی‌های بازار متشکل ارزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا، حسین سلاح ورزی درباره مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص ایجاد بازار متشکل ارزی اظهار داشت: حتما این اقدام در ایجاد تعادل در بازار موثر و قابل تقدیر است و در راستای وظایف بانک مرکزی است.

    وی تاکید کرد: ایجاد بازار متشکل ارزی می تواند به شفافیت در بازار ارز، تثبیت قیمت و افزایش ثبات در بازار ارز کمک کند. نایب رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: ایجاد بازار متشکل ارزی به طور کلی باعث قانونمند شدن بازار ارز و کاهش تاثیرپذیری و امکان سفته بازی خواهد شد.

    سلاح ورزی ادامه داد: از سوی دیگر در شرایطی که بازار ارز با تنش مواجه است از نظر عرضه و تقاضای وجود بازار قانونمند و متشکل و دارای قاعده حتما به تنظیم بازار کمک خواهد کرد. وی درباره اینکه ایجاد این بازار تا چه اندازه به کشف قیمت ارز کمک خواهد کرد نیز گفت: ایجاد بازار متشکل ارزی در صورتی که به درستی عمل کند می تواند در تعادل قیمت ها نیز موثر باشد.

    در یک هزار و دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که در محل ساختمان بانک مرکزی برگزار شد، موضوع « بازار متشکل معاملات ارزی»، مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

    بر اساس این مصوبه به منظور ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا، «بازار متشکل معاملات ارزی» تشکیل می‌شود تا ارزها در آن به طور نقد مطابق مقررات این مصوبه و سایر مقررات مرتبط با آن در بستر الکترونیکی مورد معامله قرار گیرند.

    برچسب ها