عصر خودرو

گزارش روز؛

پنجمین روز از ادامه دادوستدهای پرحجم و مثبت بازار سرمایه

عصر بازار- اکثر گروه ها و نمادها معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند در این بین صف خرید پرحجم نماد تازه وارد شتوکا از احتمال رشد کوتاه مدت آن تا سطوح ۲۰۰ تومان حکایت داشت همچنین نماد شرکت لوله و ماشین سازی ایران تحت تاثیر رفع گره معاملاتی مثبت با رشد ۱۵.۵ درصدی مواجه شد اما با عدم تعادل و حفظ صف خرید پرحجم به کار خود پایان داد.

پنجمین روز از ادامه دادوستدهای پرحجم و مثبت بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، از نکات قابل تامل دیگر بازار امروز می توان به ادامه معاملات پرحجم همراه با رشد قیمتی و صف خرید گروه خودرویی و قطعه سازی اشاره کرد اما در اواخر بازار با جهش گروه بانکی و صف خرید آنها مواجه شدیم امری که می تواند امیدواری ها نسبت به تدام بازار مثبت را تقویت کرد.

    گروه های خودرویی و قطعه سازی در صدر تقاضای بازار قرار داشتند تا جایی که صف خرید پرحجم 22 میلیون سهمی نماد خدیزل همراه معاملات پرحجم آن چشم نوازی می کرد. گروه های لیزینگی و حمل و نقل شروعی مثبت داشتند اما با گذشت زمان دادوستدها و فروکش کردن هیجانات، اکثرا با تعادل بیشتر و حتی نوسانات منفی به کار خود پایان دادند.

    در گروه بانکی، بانک گردشگری تحت خبر(به همراه شرکت سرمایه گذاری، گواهی نامه عضویت رسمی در سازمان جهانی را گرفتند و به عضویت UNWTO درآمدند) مثبت و پرتقاضا شروع شد در این گروه نمادهای وپست، حکمت و سمایه نیز اکثرا رشد قیمتی به مراتب بالاتری نسبت به هم گروهی ها داشتند اما در اواخر بازار با جهش یکباره اکثر نمادهای گروه مذکور مواجه شدیم. گروه های سرمایه گذاری و بیمه ای نیز اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند که در این بین معاملات مثبت، صف خرید و پرحجم نمادهای آسیا، کوثر، وگستر و وتوصا نمایان تر بود.

    نماد شپدیس در گروه پتروشیمی با رشد 2 درصدی و نماد شمواد با رشد حدود 6 درصدی به گردونه معاملات بازگشتند مابقی گروه در کنار گروه پالایشگاهی اکثر مثبت به کار خود پایان دادند که در این بین صف خرید و معاملات مثبت و پرحجم نمادهای پترول، شتران، شکربن و زاگرس نمایان تر بود. همچنین پر رنگ شدن مجدد شایعه کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها معاملات این گروه را تحت تاثیر قرار داد.

    در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای فنوال، زنگان، فولاژ، فمرآد، فولای، فرآور، کمنگنز و کنور مثبت و پرتقاضا و نمادهای کبافق، کچاد، کیمیا، فملی، وتوکا، فباهنر و فخاس منفی دنبال شدند همچنین نماد شرکت لوله و ماشین سازی ایران تحت تاثیر رفع گره معاملاتی مثبت با رشد 15.5 درصدی مواجه شد اما با عدم تعادل و حفظ صف خرید پرحجم به کار خود پایان داد.

    بجز نمادهای لبوتان، تکشا، بکام، بکاب، بالبر، فاما و فاذر که منفی بودند مابقی گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی اکثرا مثبت و صف خرید دنبال شدند که در این بین معاملات مثبت و صف خرید نماد رمپنا نمایان تر بود.

    گروه های کوچک بخصوص گروه قندی همسو با جو مثبت و رشد قیمتی اکثر نمادها، معاملاتی مثبت را تجربه کردند اما در اواخر بازار و با اقبال مجدد گروه های بزرگ، با عرضه و فشار فروش مواجه و با تعادل و حتی نوسانات منفی مواجه شدند. در گروه غذایی که اکثرا شروعی مثبت و پر حجم داشتند با خبر حائز اهمیت زیر مواجه شدیم. رئیس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد از 15 ژانویه تعرفه ورود لبنیات ایران به خاک روسیه و از اواسط فوریه تعرفه سایر کالاها از سوی این کشور برداشته می‎شود.

    در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای پارسان و رمپنا و گروه بانکی با رشد 576.87 واحدی به ارتفاع 62,632 واحدی رسید که در این بین نمادهای کچاد و فخاس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

    با توجه به مفروضات گفته شده و نحوه دادوستدها بخصوص در اوخر بازار و با افزایش بالای تقاضا، نوید بخش بازگشت اعتمادها و افزایش امیدواری نسبت به استمرار بازار مثبت است امری که با چالش های جدی همچون انتخابات پیش رو، تنش های موجود سیاسی، افت قیمت های جهانی، کسری بودجه دولت، ادامه سیاست های انقباضی و مهمتر از همه سود بانکی بالا مواجه است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها