عصر خودرو

رییس مجلس شورای اسلامی:

تمرکز بر تولید داخل و صادرات در بودجه ۹۸ مورد تاکید است

عصر بازار- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های ظالمانه ای که آمریکایی ها بر ملت ایران تحمیل کرده اند، گفت: در این شرایط تاکید اصلی ما در مجلس در بودجه سال آینده بر روی تولید داخل و صادرات است.

تمرکز بر تولید داخل و صادرات در بودجه ۹۸ مورد تاکید است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، علی لاریجانی شب گذشته در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه در هتل «اسپیناس» تهران تاکید کرد که باید مسیر را برای تولید محصولات داخلی و صادرات کالاها در شرایط فعلی تحریم در کل کشور فراهم کنیم.
    رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به 371 کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق، گفت: این استان در هر 2 بخش صادرات و تولیدات داخلی با دارا بودن مرزهای رسمی و واحدهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی برخوردار است.
    رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین یادآوری کرد که در بودجه سال آینده تلاش می کنیم مشوق هایی برای سرمایه گذاری در نظر بگیریم اگرچه امسال هم این مشوق ها بود اما خوب اجرا نشد.
    لاریجانی تاکید کرد که باید ساز و کاری طراحی کنیم تا پشتیبانی و حمایت های لازم از سرمایه گذاران صورت بگیرد.
    وی با اشاره به همسایگی استان کرمانشاه با عراق نیز بر افزایش صادرات از این استان به این کشور تاکید دوباره کرد و گفت: مذاکراتی با مسئولان عراق خواهیم داشت چرا که آنها نیاز به صادرات محصولات ما دارند و این نیاز برای استان کرمانشاه هم فرصت خوبی است.
    وی پشتیبانی بانک ها از سرمایه گذاران را نیز مهم دانست و افزود: همه بخش ها باید از سرمایه گذاران حمایت های لازم را داشته باشند.
    رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با مساله اشتغال به عنوان یکی از محورهای مهم در بودجه سال آینده کشور نام برد و افزود: کمیسیون تلفیق اکنون بر روی این محور تمرکز دارد.
    وی بر حذف بروکراسی های اداری در روند جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: این روند نباید زمان بر شود چرا که ممکن است سرمایه گذاران را ناامید کند.
    رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود به ظرفیت های فراوان استان کرمانشاه در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: کشاورزی، گردشگری، مرز و صنعت از جمله مزیت های و ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری است.
    لاریجانی به وجود چهار هزار اثر تاریخی در استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: این ظرفیت ها می تواند به جذب سرمایه گذاری کمک کند.

    برچسب ها