عصر خودرو

ترس از داو جونز دولت ترامپ را پای میز مذاکره با چین کشاند

عصر بازار- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا که چندی پیش جنگ تجاری و تعرفه ای گسترده ای را با چین کلید زد، این روزها به شدت از سوی وال استریت تحت فشار است و از ترس تاثیرات سقوط شاخص داو جونز بر محبوبیتش امروز هیاتی را برای مذاکره اقتصادی به پکن فرستاد.

ترس از داو جونز دولت ترامپ را پای میز مذاکره با چین کشاند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین،  پوشان دوت، استاد علوم سیاسی و اقتصادی در مدرسه اقتصاد اینسدا به سی ان بی سی در این باره گفت، ترامپ شانس های سیاسی خود را در گرو شاخص داو جونز می داند و از این رو بهترین امید برای نتیجه بخش شدن مذاکرات امروز و فردا بین مقامات امریکا و چین بر سر جنگ تجاری دو کشور این است که شاخص داو جونز همچنان در سراشیبی است و همین مساله انگیزه های سیاسی برای ترامپ ایجاد می کند.
    با این وجود،  بسیاری از تحلیلگران معتقدند، بازار جهانی نباید خیلی به دستاورد مذاکرات در کوتاه مدت امیدوار باشد. بعید است که چین و امریکا در پایان این نشست دو روزه و حتی در انتهای آتش بس تجاری 90 روزه به یک توافق کامل برسند هرچند که دونالد ترامپ به خاطر کاستن از فشارهای بازار امریکا مجبور خواهد شد خود را علاقمند به توافق نشان دهد و به توافق نزدیک شود.
    دوت نیز معتقد است، دو کشور در پایان آتش بس 90 روزه به یک توافق همه جانبه نمی رسند اما احتمالا توافق های کوچکتری حاصل خواهد شد. "مذاکرات آنها بر سر موضوعات بسیار پیچیده و دشوار است."
     

    برچسب ها