عصر خودرو

چهارشنبه ۱۶ دی؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز چهار‌شنبه ۹۴.۱۰.۱۶ در بازار برق بورس انرژی ۱۲۰ مگاوات برق به ارزش ۱ میلیارد و ۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از مدت‌ها در معاملات امروز با کمی صعود مواجه شد و رشد 0.8 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می شود؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز با اندکی صعود مواجه شد تا قیمت در محدوده 350,000 ریال قرار گیرد. البته حجم کم معاملات امروز از اعتبار روند صعودی می‌کاهد.
    بازار برق بورس انرژی، در آخرین روز معاملاتی هفته با اندکی رشد در قیمت‌ها مواجه شد که البته با کاهش قابل توجه در حجم و ارزش معاملات همراه بود؛ به نظر می‌رسد انتظارات خریداران از واریز اعتبار به حساب شرکت های توزیع نیروی برق در ابتدای هفته آتی و احتمال جهش قیمت منجر شد تا اندکی افزایش قیمت را شاهد باشیم.
    البته در حال حاضر زمان دقیق واریز اعتبارات جدید مشخص نبوده و انتظارات بازیگران بازار است که روند معاملات را مشخص می‌کند.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941029 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941029 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده و در حال حاضر در انتهای دوره در محدوده 351,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود در طول دوره روندی نزولی بوده و در انتهای دوره با شیبی بسیار ملایم به کار خود ادامه داده و در نهایت در محدوده 368,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 1,620 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29.09.1394 با 830 مگاوات می‌باشد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها