عصر خودرو

خرید و فروش بیش از ۴۲۹ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس

عصر بازار- معاملات امروز در بازارهای فرابورس با خرید و فروش بیش از ۴۲۹ میلیون اوراق بهادار در ۳۴ هزار و ۷۲۱ نوبت به پایان رسید.

خرید و فروش بیش از ۴۲۹ میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فرابورس ایران، در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، ضمن رشد 8.6 واحدی شاخص کل فرابورس، آیفکس بعد از 31 روز معاملاتی وارد کانال 700 واحدی شد و رقم 702 واحد را ثبت کرد و نماد شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و پتروشیمی مارون به ترتیب سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.
    در پایان معاملات امروز 429 میلیون اوراق بهادار در 34 هزار و 721 دفعه معاملاتی به ارزشی افزون بر 929 میلیارد ریال داد و ستد شد.
    در میان نمادهای مورد معامله در بازارهای اول، دوم و پایه نیز بیشترین حجم معاملات به نماد شرکت فولاد هرمزگان جنوب با دادوستد50 میلیون سهم اختصاص داشت، در حالی که بالاترین ارزش معاملات را شرکت بهمن دیزل به میزان 107 میلیارد ریال تجربه کرد.
    در جریان معاملات امروز بازارهای فرابورس ایران، سه نماد قاسم ایران، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و قند شیروان قوچان و بجنورد به ترتیب پربیننده‌ترین نمادهای مورد معامله بودند؛ بیشترین کاهش و افزایش قیمت نیز به ترتیب به نام شرکت بهمن لیزینگ و مهندسی صنعتی روان فن‌آور ثبت شد.
    در همین حال بررسی معاملات اوراق با درآمد ثابت نشان می‌دهد که بیشترین حجم معامله این اوراق به اسناد خزانه اسلامی با خرید و فروش 56 هزار و 569 ورقه اختصاص داشته است و در میان ETFها نیز بیشترین حجم معامله مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 850 هزار اوراق بهادار بوده ضمن اینکه این صندوق بیشترین ارزش معاملات را نیز در میان سایر ETFها به میزان 34 میلیارد ریال تجربه کرده است.
    بررسی معاملات اسناد خزانه اسلامی در روز جاری نشان می‌دهد، این اوراق با نرخ پایانی 959 هزار و 522 ریال مورد مبادله قرار گرفته و به این ترتیب بازده این اسناد تا سررسید 26 درصد شده که در مقایسه با دیروز 0.19 درصد افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها