عصر خودرو

وزیر اقتصاد در دیدار با آیت الله جوادی آملی:

روند افزایش هزینه های تولید در آذر ماه منفی شد

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه هیاتی از معاونین و مدیران این وزارتخانه، ظهر (پنجشنبه) به قم رفت و در دیدار با آیت الله جوادی آملی از کاهش روند افزایشی هزینه های تولید به منهای ۴.۵ درصد در آذر ماه سال جاری خبر داد.

روند افزایش هزینه های تولید در آذر ماه منفی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شادا، دکتر فرهاد دژپسند که همراه جمعی از معاونان و مدیران وزارتخانه، برای دیدار با مراجع عظام تقلید به استان قم سفر کرده است، با اعلام این خبر، شرایط فعلی اقتصاد کشور را پیچیده و متاثر از برخی محدودیت های داخلی مثل سودجویی ها و تنگ نظری های عده ای افراد و نیز عوامل خارجی، از جمله تحریم های ظالمانه آمریکا خواند که متاسفانه تنگناهایی برای مردم ایجاد کرده است.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه وضعیت اقتصاد کشور در پنج ساله دولت یازدهم و ابتدای دولت دوازدهم، شاهد رشد و بهبود قابل توجهی بود، تک رقمی شدن نرخ تورم و مثبت شدن رشد اقتصادی را از جمله موارد مثبت در این ارتباط خواند و افزود: متاسفانه آثار روانی تحریم های یکجانبه آمریکا باعث تلاطم در فضای اقتصادی کشور شد و مسایلی چون جهش نرخ ارز و افزایش تورم را رقم زد.

    دژپسند ادامه داد: از آنجا که اقتصاد ایران هنوز متکی به واردات است، جهش قیمت ارز باعث بالا رفتن هزینه های تولید و تشدید تورم شد اما خوشبختانه از آبان ماه، روند فزاینده نرخ تورم، کند شد و از حدود شش درصد به 2.6 درصد رسید.

    این گزارش حاکی است، آیت الله جوادی آملی، پس از سخنان وزیر اقتصاد، در سخنانی خاطرنشان کرد: یکی از اصول مورد تاکید در قرآن کریم این است که مال و ثروت جامعه نباید منحصراً در دست دولت باشد مانند آنچه در نظام سوسیال شرق شاهد بودیم.

    ایشان افزود: همچنین نباید همچنان که در غرب می بینیم، ثروت در در اختیار عده ای خاص باشد، بلکه مال و ثروت مانند خون است که باید در تمام اعضا و بدنه جامعه در گردش باشد و هر عضو با توجه به ظرفیت و شایستگی خود در آن سهیم شود.

    آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: اگر کسی عرضه تولید داشت نباید به او سخت گرفت و او را از ثروت محروم کرد و کسی که شایستگی ندارد نباید بتواند به واسطه رشوه و زد و بند، بیش از لیاقت خود از ثروت جامعه بهره مند شود.

    ایشان با تاکید بر لزوم مراقبت از ذخایر و داشته های کشور و نظام از گزند غارتگران بیت المال اظهار داشت: ما در این مملکت به لطف الهی همه چیز داریم و از همه امکانات و نعمات برخورداریم، اگر اختلاس و بی نظمی مالی در کشور نباشد قطعا تحریم ها هیچ اثری نخواهند داشت.

    برچسب ها