عصر خودرو

بازوی سوم تجارت ایران و ترکیه عملیاتی می شود

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی از عملیاتی شدن بازوی سوم تجارت ایران و ترکیه خبر داد و گفت: با توجه به تصمیم دو دولت ایران و ترکیه مبنی بر افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور، باید اقدامات عملیاتی در حوزه پایانه‌های مرزی در دستور کار قرار گیرد.

بازوی سوم تجارت ایران و ترکیه عملیاتی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شهرام آدم نژاد در جریان سفر به استان آذربایجان غربی و بازدید از پایانه مرزی رازی اظهار کرد: با توجه به تصمیم دو دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکیه مبنی بر افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور،  باید اقدامات عملیاتی در حوزه پایانه‌های مرزی، زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و حمل‌‌ونقل هوایی که نقش به سزایی در پیشبرد تصمیم دو دولت دارد با سرعت و شدت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

    وی با بیان این‌که وزیر راه شهرسازی بر افزایش سرعت توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین ایران و ترکیه تاکید دارد، افزود: در بخش زیرساخت باید عملیات اجرایی زیر اساس هفت کیلومتر از مسیر تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده توسط اداره کل راه و شهرسازی به اتمام برسد و پس از دو ماه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای انجام عملیات روکش آسفالت اقدام کند.

    وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز یک پروژه به محض مساعد شدن شرایط جوی یادآور شد: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری مطالعات مربوط به نحوه عبور از رودخانه مجاور مسیر نیز تکمیل شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت اعلام فراخوان برای احداث مجتمع‌های خدماتی-رفاهی از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی طی سال جاری، می‌توان شاهد بهره‌مندی و رضایت مردم از خدمات مطلوب حداقل یک مجتمع تا دو سال آینده بود.

    آدم نژاد با مهم ارزیابی کردن تهیه نقشه راه توسعه پایانه مرزی رازی در دو بخش بار و مسافر افزود: با توجه به ظرفیت منطقه برای توسعه تجارت از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای، جلسه‌ای با دعوت از صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل برگزار شود. آدم نژاد یادآور شد: در راستای پیشرفت پروژه‌ها و تکمیل طرح‌ها می‌توان از مشارکت سرمایه گذاران نیز بهره جست. اما در مجموع باید از تمام ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

    برچسب ها