عصر خودرو

رییس کل گمرک:

ترخیص ۶ میلیارد دلار کالا از ۱۳ آبان تا ابتدای دی ماه

کارمند گمرک به کار خود ادامه می‌دهد

عصر بازار- میر اشرفی گفت: از ۱۳ آبان تا ابتدای دی ماه، ۶ میلیارد دلار کالا از گمرک ترخیص شده است،

ترخیص ۶ میلیارد دلار کالا از ۱۳ آبان تا ابتدای دی ماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، مهدی میراشرفی رییس کل گمرک گفت: هفته گذشته گزارش مفصلی درباره حاشیه مربوط به کارمند گمرک و نماینده سراوان به وزارت امور اقتصادی و دارایی و مجلس ارائه شده است.

    میراشرفی در خصوص ترخیص کالا در گمرک، گفت: ترخیص کالا در گمرک عادی است و در روز‌هایی که عنوان شده بود که واردات کاهش یافته شرایط اینگونه نبوده است.

    رییس کل گمرک، با بیان اینکه از 13 آبان تا ابتدای دی ماه، 6 میلیارد دلار کالا از گمرک ترخیص شده است، افزود: وضعیت ترخیص کالا کاهشی بوده، اما عادی است و هیچ زمانی در گمرک مشکلی در ترخیص کالا وجود نداشته است.
    کارمند گمرک برکنار نشده است

    وی با تاکید بر اینکه مشکل اندکی در حوزه ارسال ارز، کالا‌های خریداری شده و اسناد حمل و خرید وجود داشته است، ادامه داد: گمرک تسهیلاتی ایجاد کرده که عوارض ناشی از تحریم کاهش یابد و در این راستا حدود 70 درصد کالا‌ها پیش از اینکه اسناد حمل و مالکیت داشته باشند، اگر صرفا مبلغ ریالی آن‌ها تامین شده باشد 70 درصد کالا‌ها ترخیص می‌شوند.

    میراشرفی با بیان اینکه قول وزیر امور اقتصادی و دارایی و گمرک کل کشور این بوده که موضوع کارمند گمرک از مجاری خود در سازمان‌های نظارتی گمرک و وزارت اقتصاد پیگیری شود، تاکید کرد: به هیچ وجه این کارمند از کار خود منفک نشده و به کار خود ادامه می‌دهد.

    رییس کل گمرک، با بیان اینکه شواهد امر نشان می‌دهد که قصوری متوجه کارمند گمرک نبوده، اما در هر صورت این موضوع در مراجع خود در حال پیگیری است، تصریح کرد: هفته گذشته گزارش مفصلی درباره حاشیه پیش آمده برای نماینده سراوان در ساختمان گمرک کل کشور به وزارت امور اقتصادی و دارایی و مجلس داده شده است.

    برچسب ها