عصر خودرو

بر اساس اعلام رئیس شرکت نفت هند؛

ایران در پالایشگاه هند سرمایه‌گذاری می‌کند

عصر بازار- پس از آن که هند اعلام کرد، پرداخت پول نفت ایران با روپیه از مالیات معاف خواهد شد، ایران نیز تصمیم گرفته تا در «پالایشگاه چنای» این کشور سرمایه‌گذاری کند. این پالایشگاه روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت پالایش می‌کند.

ایران در پالایشگاه هند سرمایه‌گذاری می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،  بزرگترین پالایشگاه هند اعلام کرده که ایران به دنبال این است تا در پروژه‌های این پالایشگاه سرمایه‌گذاری کند.

    سنجیو سینگ رئیس شرکت نفت هند اعلام کرد، ایران مشارکت در توسعه شرکت پالایشگاهی چنای را رد نکرده و قرار است در این پالایشگاه سرمایه‌گذاری کند.

    این پالایشگاه در جنوب هند واقع است و ظرفیت فراوری و پالایشگاهی 20 هزار بشکه در روز را دارد. برخی اعلام می‌کنند که مشارکت ایران برای سرمایه‌گذاری در این پالایشگاه پس از آنکه هند پرداخت پول نفت ایران به روپیه را از مالیات معاف کرد، جای بحث و سوال است.

    اظهارات سینگ پس از آنکه هند پرداخت پول نفت ایران به روپیه را از مالیات معاف کرد، مطرح شده است.

    براساس این گزارش معافیت مالیاتی پول نفت ایران به روپیه به پالایشگاه‌های هند این اجازه را خواهد داد تا 1.5 میلیارد پول نفت ایران را به شرکت ملی نفت ایران از طریق روپیه بپردازد و انتظار بر این است که این پرداخت به ایران شرایط سرمایه‌گذاری در پروژه‌های پالایشگاهی هند را به ویژه برای توسعه پالایشگاه چنای خواهد داد.

    «سینگ» گفته است، ایران همواره برای اعمال ابتکارات جدید خوشبین بود و من فکر می‌کنم این سرمایه‌گذاری به سرانجام خواهد رسید.

    شرکت پالایشگاهی چنای هند در نظر دارد تا 5.1 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

    سینگ همچنین اعلام کرده است که گزارش جزئی‌تری برای این سرمایه‌گذاری توسط ایران آماده می‌شود.

    برچسب ها