عصر خودرو

شستا، برگزیده پنجمین جشنواره شرکت های برتر ایران شد

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در پنجمین جشنواره ملی برترین شرکت‌ های ایران (تاپکس) برگزیده سال معرفی شد.

شستا، برگزیده پنجمین جشنواره شرکت های برتر ایران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این جشنواره که با حضور شماری از فعالان اقتصادی کشور در سالن خلیج ‌فارس نمایشگاه بین‎ المللی تهران برگزار شد، شستا به عنوان یکی از برترین‎ شرکت‎ های ایران به انتخاب هیات داوران معرفی و تندیس برگزیده پنجمین جشنواره ملی برترین شرکت‌ های ایران (تاپکس) به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به مهران کرامتی معاون برنامه ریزی و توسعه این شرکت اهدا شد.
    عملکرد مالی شستا در سال مالی منتهی به 31 خرداد 97 از منظر درآمد نسبت به سال قبل 15 درصد رشد و از منظر سود خالص حدود 16 درصد رشد داشته است. همچنین فروش صادراتی گروه از 1،2 میلیارد دلار به 1،4 میلیارد دلار معادل 19 درصد در سال یادشده رشد داشته است.
    این در حالی است که پیش بینی می شود عملکرد شستا در سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت 1398 براساس اطلاعات مالی واقعی شش ماهه شرکت های تابعه رشدی بیشتر از 20 درصد را بدست خواهد آورد.
    حجت الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این جشنواره گفت: در کشور 35 بانک و موسسه مالی مجاز وجود دارد که هشت موسسه آنها دولتی هستند. بانک توسعه تعاون جدیدترین بانک دولتی ایران است که حدود 9 سال پیش تشکیل شد و هدف آن حمایت از بخش تعاونی است.
    وی افزود: در حالی که‎ قرار بوده سهم تعاون در اقتصاد ملی 25 درصد باشد، این رقم در حال حاضر حدود 5 درصد است. در حال حاضر 95 هزار تعاونی در حوزه‎های مختلف در کشور فعال هستند که حدود نیمی از آنها مشتریان بانک هستند. در عین حال طبق قانون، 70 درصد پرتفوی (مجموعه یا سبدی ازدارایی های مالی) بانک باید به بخش تعاون اختصاص یابد که ما بر همین اساس عمل کرده‎ایم و سی درصد بقیه در اختیار بخش غیر تعاونی است.
    مهدیان گفت: در سال حمایت از تولید ایرانی، بانک توسعه تعاون به همراه 3 بانک دیگر در دو طرح اشتغال پایدار روستایی و طرح اشتغال فراگیر مشارکت کرده است. در طرح اول بیش از 18 هزار میلیارد تومان در اختیار فعالان قرار می‌گیرد. در فاز اول 6 هزار میلیارد تومان تزریق شد و بزودی 12 هزار میلیارد تومان توسط 4 بانک عامل پرداخت می شود.
    مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: ما تعهدات خود را فراتر انجام دادیم. یک میلیارد تعهد فاز اول ما بود که ما 300 میلیون تومان فراتر تعهد دادیم. در فاز دوم هم 2 هزار میلیارد تعهد بانک توسعه تعاون است که انجام می شود. در طرح دو هم 3 هزار میلیارد تومان تعهد دادیم که مرحله به مرحله در حال انجام است.
    وی گفت: بانک توسعه تعاون 400 شعبه و 50 باجه در سراسر کشور دارد و تلاش دارد با تعامل با بنگاهها و کارآفرینان، در رشد اشتغال و کاهش اثر تحریم‎های ظالمانه موثر باشد.
    محمد هاشمی‎فر، رئیس کمیسیون مشترک تجارت و بازرگانی ایران و عراق نیز در این مراسم گفت: بازار عراق، فرصت بسیار خوبی برای بخش خصوصی ایران است که می‎تواند از آن استفاده کند.
    وی با اشاره به اینکه جمعیت عراق نزدیک به 40 میلیون نفر است، گفت: کشور عراق در حال حاضر بیش از 2 برابر ایران نفت صادر می‎‎کند و بالای 90 درصد نیازهای مصرفی خود را از خارج تامین می‎کند. در چنین شرایطی برندهای ایرانی می‎توانند سهم خوبی از بازار عراق داشته باشند.
    هاشمی فر با اشاره به اینکه بازار عراق در نزدیکترین نقطه به ایران قرار دارد، افزود: در حال حاضر تجار و بازرگانان ترکیه و چین بیش از دیگران در تلاش برای نفوذ در این بازار بکر هستند. تولیدکنندگان ایران می‎توانند با تولید کالای رقابتی به راحتی متاع خود را عرضه کنند.
    در این دوره از جشنواره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک توسعه تعاون، پتروشیمی غدیر، شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران، پتروشیمی فناوران و تعداد دیگری از شرکت ها به عنوان برگزیده سال 98، موفق به دریافت تندیس تاپکس شدند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو