عصر خودرو

سهام خود را نفروشید

دلالان در کمین سهامداران خرد

عصر بازار- بازار سهام که از دو روز پیش تا به امروز جان تازه‌ای به خود گرفته، شاهد تکاپوی خریداران جامانده از سهم‌های ارزان شرکت‌ها و صنایع بورسی است. در این میان برخی معتقدند بازار سهام به آرامی به استقبال نقدینگی‌های جدید می‌رود.

دلالان در کمین سهامداران خرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فارس، از تالار معاملات بورس اوراق بهادار تهران؛ بر حضور معامله‌گران بازار سهام در تالار شیشه‌ای هم‌اکنون درحالی به آرامی افزوده می‌شود که تقویت حجم و ارزش معاملات سهام طی دو روز گذشته و تداوم آن در روز جاری، چشم اغلب فعالان بازار سهام را به تابلوی معاملات این بازار خیره کرده است.

    براساس این گزارش در میان هم‌همه این معامله‌گران امیدوار به روزهای آینده، آنچه که بیش از همه به گوش می‌رسد، واکنش‌های مثبت بورس به اجرایی شدن توافق برجام و از سرگیری مبادلات مالی و ارزی کشور در روزهای آینده است.

    از سوی دیگر تکاپوی برخی جناح‌های سیاسی برای بهره‌برداری از منافع اقتصادی با توجه به انتخابات پیش رو نیز از دیگر عوامل تأثیرگذار بر بازار سهام عنوان می‌شود.

    بر اساس این گزارش ، این درحالی است که شواهد موجود نشان می‌دهد، برخی صاحبان سرمایه و نقدینگی با مناسب دیدن شرایط فعلی بازار، برای جمع‌آوری سهام ارزان شرکت‌های بزرگ بورس، به تکاپو افتاده‌اند، به‌طوری‌که حتی برخی از معامله‌گران تالار حافظ با طعنه‌هایی کنایه‌آمیز عنوان می‌کنند «مردم سهام خود را نفروشید، جزایری‌ها می‌خرند».

    بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد، در صورت تداوم روند فعلی بازار سهام و کنار گذاشتن برخی سیاست‌های غلط دولت، هم‌چون تقویت صوری بازار با هدف عرضه‌های کور سهام شرکت‌های دولتی از سوی سازمان خصوصی‌سازی می‌توان به تقویت ادامه‌دار حجم و ارزش معاملات بازار سهام در روزها و هفته‌های آینده امیدوار بود.

    بازاری که این روزها تنها مرجع قابل توجیه برای جمع‌آوری نقدینگی مردم و دادن بازدهی‌های منطقی به صاحبان سرمایه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها