عصر خودرو

تولید ۱۷ کالای صنعتی کاهش یافت

عصر بازار- طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در هفت ماهه نخست امسال میزان تولید بیش از نیمی از کالاهای منتخب صنعتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

تولید ۱۷ کالای صنعتی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال میزان تولید 17 کالا از میان 27 کالای منتخب صنعتی، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

    در این میان تولید ماشین‌ لباس‌شویی در هفت ماهه نخست امسال با افت 38 درصدی بیشترین کاهش را در میان کالاهای صنعتی داشته و میزان تولید آن از 479.8 هزار دستگاه در هفت ماهه نخست سال گذشته به 296.5 هزار دستگاه رسیده است. این در حالی است که میزان تولید این محصول منتخب صنعتی در مهر ماه امسال بیش از 29 درصد نسبت به شهریور ماه افزایش داشته است.

    بعد از ماشین لباس‌شویی، میزان تولید انواع تلویزیون، سواری، وانت، نئوپان، کامیون کشنده و یخچال و فریزر به ترتیب 32.5، 20.9، 20.3، 19.7، 17.3 و 13.8 درصد نسبت به هفت ماهه اول سال 1396 کاهش یافته است.

    همچنین گفتنی است که از آغاز سال جاری تا پایان مهر ماه میزان تولید سیگارت با کاهش 8 درصدی، لاستیک خودرو با کاهش 6.3 درصدی، کولر آبی با کاهش 5.9 درصدی، داروی انسانی با کاهش 5.42 درصدی، تراکتور با کاهش 5.4 درصدی، الکتروموتور با کاهش 5.3 درصدی، روغن ساخته شده نباتی با کاهش 5 درصدی، پودر شوینده با کاهش 3.4 درصدی، فیبر و فرش نیز با کاهش 3 درصدی روبه‌رو شده است.

    از طرف دیگر کمباین در صدر جدول کالاهایی است که تولید آن‌ها روند افزایشی داشته است و میزان تولید این کالای صنعتی در هفت ماهه نخست امسال بیش از 22 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته و به حدود 559 دستگاه رسیده است. این در حالی است که میزان تولید کمباین در مهر ماه امسال بیش از 70 درصد نسبت به شهریور ماه کاهش یافته است.

    در این میان، طی هفت ماهه نخست امسال 2510 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون تولید شده که نسبت به تعداد 2065 دستگاهی که تا پایان مهرماه سال گذشته تولید شده بود، بیش از 21 درصد افزایش یافته است.

    همچنین از آغاز سال جاری تا پایان مهر ماه میزان تولید دوده با رشد 6.5 درصدی، پتروشیمی با رشد 3.4 درصدی، نخ پلی استر با رشد 2.6 درصدی، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی با رشد 1.2 درصدی، انواع پایپوش با رشد 0.6 درصدی، الیاف و تاپس پلی استر با رشد 0.5 درصدی و چرم با افزایش 0.2 درصدی روبه‌رو شده است.

    برچسب ها