عصر خودرو

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی خبر داد:

تماس شرکت‌های اروپایی برای حضور در ایران بعد از راه اندازی SPV

عصر بازار- معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی گفت: قبل از اجرایی شدن مکانیزم مالی اروپایی برخی شرکت‌ها تماس‌هایی با ایران برقرار کردند و برای حضور خود برنامه ریزی‌هایی انجام داده‌اند. من معتقدم با راه‌اندازی این مکانیزم شاهد پیشرفت محسوسی در تجارت خارجی ایران خواهیم بود.

تماس شرکت‌های اروپایی برای حضور در ایران بعد از راه اندازی SPV
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمدرضا بختیاری در خصوص تاثیرگذاری تحریم‌ها و زمان راه‌اندازی مکانیسم مالی بین ایران و اروپا گفت: واقعیت این است که از زمان ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا تهدید ایران و خروج از برجام تا حدود زیادی در طرف‌های تجاری ما اثر گذار بوده، ما نمی‌توانیم منکر این اثرات باشیم البته در برخی از کشورها این تاثیرات بیشتر و در برخی دیگر کمتر بود.

    معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی افزود: بعد از خروج آمریکا دنیا منتظر بود تا ببیند اعمال مرحله اول و دوم تحریم‌ها چه تاثیری بر کشور می گذارد اما چیزی که مشخص شد این بود که هیمنه تهدیدهای ترامپ به خصوص بعد از مرحله دوم تحریم ها عملا با مستثنی شدن هشت کشور که به خرید نفت ایران ادامه داده اند فرو ریخت.

    وی گفت: بعد از تهدیدهای ترامپ و اعمال تحریم‌های یک جانبه کشورهای دیگر فکر می‌کردند که با اعمال این تحریم‌ها اقتصاد ایران فلج می‌شود اما در واقعیت این اتفاق صورت نگرفت و حتی برای خود ما نیز تا اندازه‌ای این ترس وجود داشت اما خودمان نیز از عدم کارآیی این تحریم‌ها غافلگیر شدیم.

    معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ادامه داد: با معافیت‌هایی که آمریکا برای 8 کشور قائل شد و حتی کشورهایی که در این لیست نبودند کم و بیش به روابط تجاری خود ادامه دادند و همه این‌ها باعث شد جای امیدواری بیشتری برای بهبود عملکردها و مدیریت‌ها وجود داشته باشد و با پیگیری مکانیسم اروپا یا همان اس پی وی روابط تجاری کشور با دنیا بهتر شود.

    بختیاری تصریح کرد: اجرای مکانیسم مالی اروپا قاعدتا شکست بزرگی علیه تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

    وی در خصوص حضور شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی و همکاری آنها با ایران گفت: در صورت عملیاتی شدن spv شرکت‌های اروپایی که علاقه مندی زیادی برای همکاری با ایران دارند حضور فعال‌تری خواهند داشت.

    بختیاری گفت: این شرکت‌ها ستون فقرات اقتصاد کشورهای اصلی اروپایی محسوب می‌شود و حتی اطلاعاتی که به ما رسیده این است که قبل از اجرایی شدن مکانیسم مالی این شرکت ها تماس‌هایی با ایران برقرار کردند و برای حضور خود برنامه ریزی‌هایی انجام داده‌اند. من معتقدم با راه‌اندازی این مکانیزم شاهد پیشرفت محسوسی در تجارت خارجی ایران خواهیم بود.

    معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی در خصوص زمان اجرایی شدن این مکانیسم گفت: قاعدتاً پس از پایان تعطیلات سال نو میلادی این مکانیزم اجرا خواهد شد اما جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو