عصر خودرو

حمایت عراق از تمدید توافق جدید کاهش تولید اوپک و غیراوپک

عصر بازار- وزیر نفت عراق پیش‌بینی کرد قیمت نفت پس از اجرای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک از ماه آینده، بهبود پیدا می‌کند.

حمایت عراق از تمدید توافق جدید کاهش تولید اوپک و غیراوپک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ثامر غضبان در دیدار کشورهای صادرکننده نفت عرب در کویت گفت: ما خوش‌بین هستیم که کاهش فعلی قیمت متوقف خواهد شد زیرا مازاد عرضه بیشتری در بازار وجود ندارد.

    وی همچنین گفت: عراق مایل است توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک در آوریل تمدید شود. وزیر نفت عراق اظهار کرد: وی با نظر وزیر نفت عربستان سعودی که این تصمیم تمدید خواهد شد، موافق است و عراق طی این مدت روند قیمت نفت را زیرنظر خواهد داشت.

    بر اساس گزارش رویترز، سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر نیز گفت: این دوره دشواری برای قیمت نفت است. مازاد عرضه ناشی از تولید بدون توجیه از سوی برخی از کشورها از جمله عربستان سعودی وجود دارد.

    قیمت‌های نفت از رکورد بالایی که در اوایل اکتبر به ثبت رساندند، به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کاهش تقاضا و اشباع عرضه نفت، بیش از 30 درصد سقوط کرده‌اند. در واکنش به این وضعیت، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است، به همراه سایر اعضای اوپک و متحدانش شامل روسیه، با هدف متعادل کردن بازار، ماه میلادی جاری در وین موافقت کردند تولیدشان را در شش ماه نخست سال 2019 به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    برچسب ها