عصر خودرو

شاخص کل بورس تهران ۳۲۷ واحد رشد کرد

عصر بازار- بازار سهام امروز با غلبه تقاضا بر عرضه سهام به ویژه از سوی معامله‌گران حقیقی همراه شد و شاخص کل بورس تهران با ۳۲۷ واحد رشد وارد کانال ۶۲ هزار واحدی شد و در نقطه ۶۲۰۵۵ واحد ایستاد.

شاخص کل بورس تهران ۳۲۷ واحد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 15 دی‌ماه 94 با افزایش 327 واحدی روی رقم 62 هزار و 55 واحد ایستاد.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 150 واحدی عدد 9 هزار و 994 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با 573 واحد رشد عدد 68 هزار و 466 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 177 واحدی به رقم 42 هزار 471 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 1017 واحد افزایش عدد 141 هزار 273 واحد را روی تابلوی معاملات بورس درج کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با 6 واحد افزایش عدد 693 واحد را تجربه کرد.

    براساس این گزارش، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی 3 شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 47 واحد، کشتی‌رانی ج.ا.ا با 45 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 29 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به جای گذاشتند.

    در مقابل نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد خراسان با 81 واحد، گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید با 26 واحد و فولاد خوزستان با 21 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه نماگر به نام خود ثبت کردند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات کل بورس تهران به بیش از 169 میلیارد و 814 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 736 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 58 هزار و 242 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خراسان تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی پتروشیمی پردیس، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، اوراق مشارکت میدکو از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری سپنتا صکوک جوپار، تولید سموم الف‌کش، داروسازی روزدارو و توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام زیر سایه بازارگردانی سهامداران عمده در برخی نمادهای معاملاتی کوچک شاهد چند معامله کد به کد بود.

    از جمله در نماد معاملاتی توسعه شهری طوس‌گستر با بیش از 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد و 603 میلیون تومان از سوی حقوقی به کد شرکت‌های تابع جابه‌جا شد.

    در نماد معاملاتی بهمن‌دیزل نیز امروز 9 میلیون سهم از سوی سهامدار عمده به ارزش بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون تومان روی دامنه نوسان مثبت قیمتی کدبه‌کد شد.

    امروز بازار سهام یک روز به یادماندنی را تجربه کرد بازاری که طی روزهای گذشته با شکسته شدن خطوط حمایتی در برخی نمادهای معاملاتی مواجه شده بود، امروز به یکباره با غلبه تقاضا بر عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی روبه‌رو بود.

    آغاز روزشمار بازار سرمایه برای عادی شدن روابط مالی و پولی کشور و از سرگیری فعالیت مبادلات سوئیفت بانکی و از سوی دیگر زمزمه ورود نقدینگی جدید از سوی برخی سرمایه‌گذاران تازه نفس به افزایش انگیزه خریداران در بازار انجامیده است. بازاری که برای مطمئن شدن از فردای خود منتظر تداوم تقویت حجم و ارزش واقعی معاملات خرده‌فروشی سهام در روزهای آینده است.

    بر اساس این گزارش، در بازار امروز حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با معامله 16 میلیون سهمی رشد عجیب 57 درصدی را برای هر برگ از این اوراق شاهد بود.

    در سایر نمادهای معاملاتی همسو با نزدیک شدن به اعلام گزارش‌های عملکرد 9 ماهه حسابرسی نشده شرکت‌ها بورسی و در عین حال برگزاری مجامع برخی سرمایه‌گذاری‌ها با رنج شدن قیمت سهام اغلب شرکت‌ها در دامنه نوسان مثبت قیمتی همراه بود.

    در این میان گروه خودرویی‌ها با وجود عرضه‌های مداوم با حضور خریداران پرهیجان شاهد شکل‌گیری صف خریدارهای پایه‌دار در پایان معاملات امروز خود بودند.

    امروز سؤال اصلی اغلب معامله‌گران بازار سهام دلیل جان گرفتن بازار بود. سؤالی که به نظر می‌رسد این روزها در شرکت‌های کارگزاری و میزان حجم ورود و خروج نقدینگی این شرکت‌ها می‌توان جوابش آن را یافت.

    در مجموع بازار سهام امروز بازاری پرهیجان و به تکاپوی خریداران برای شناسایی سهام ارزان شرکت‌های بزرگ بود. بازاری که برای تداوم روند خود به روزهای آینده چشم دوخته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها