عصر خودرو

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

استقلال و پرسپولیس ۲ ماه تا قیمت‌گذاری

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره مصوبه هیات وزیران درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: تا دو ماه دیگر و نهایتا تا پایان سال قیمت‌گذاری این دو باشگاه انجام می‌شود.

استقلال و پرسپولیس ۲ ماه تا قیمت‌گذاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی اشرف عبدالله پوری حسینی درباره قیمت پایه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و زمان واگذاری آن اعلام کرد که قطعا سازمان خصوصی‌سازی تلاش می‌کند به وظایف خود به درستی عمل کند و اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

    وی گفت: تا دو ماه بعد قیمت‌گذاری این دو باشگاه انجام می‌شود و این قیمت را به هیات واگذاری اطلاع می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری مزایده این دو باشگاه را انجام دهیم.

    به گزارش ایسنا، در سال 1394 بود که هیات وزیران مصوبه‌ای را تایید کرد که طبق آن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، بنگاه‌های فرهنگی به حساب می آیند و در نتیجه نباید خصوصی شوند. اما بسیاری معتقدند که این دو باشگاه جنبه ورزشی دارند، نه فرهنگی.

    در نتیجه طی این سال‌ها با این استدلال که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی هیئت دولت به عنوان بنگاه فرهنگی شناخته شدند واگذاری آنها امکانپذیر نبود، مگر اینکه هیئت دولت بر مصوبه خود، بازنگری کند و آن را تغییر دهد در آن صورت این دو باشگاه می‌توانند به چرخه واگذاری برگردند.

    اما چندی پیش وزیر ورزش نامه‌ای به دولت ارسال کرد و خواهان خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شد. در این راستا در ماه‌های گذشته علی اشرف عبدالله پوری حسینی - رئیس سازمان خصوصی‌سازی - درباره آخرین اخبار مربوط به خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت که وزیر ورزش و جوانان به‌ جد پیگیر خصوصی‌سازی این دو باشگاه است و با نامه‌ای که به‌ درخواست وزیر ورزش و جوانان برای شروع مجدد روند خصوصی‌سازی این دو تیم از سوی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت رفته، منتظر مصوبه هیئت وزیران برای شروع روند واگذاری استقلال و پرسپولیس هستیم.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی سابقا در این مورد گفته بود که وزارت اقتصاد هم به همراه وزیر ورزش به هیات دولت نامه نوشته که ما موافق این واگذاری هستیم، ولی برای واگذاری سرخابی‌ها بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که مصوبه هیات وزیران در مرداد یا شهریور سال 1394 سدی برای این راه است.

    در آن مصوبه به صراحت اعلام شده بود که این باشگاه‌ها فرهنگی هستند لذا از مدار خصوصی‌سازی خارج می‌شوند. در نتیجه مسئولان تاکید می‌کردند که اگر قرار است واگذاری این دو باشگاه انجام شود باید آن مصوبات هیات وزیران اصلاح شود و تا زمانی که آن مصوبات اصلاح نشود برای واگذاری آنها نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. اما به تازگی هیات وزیران با واگذاری این دو باشگاه موافقت کرده اند. یکی از اقدامات اولیه برای انجام واگذاری ها قیمت گذاری است.

    در سال های گذشته دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قیمت گذاری شدند ولی قیمت‌گذاری بنگاه‌ها شش ماه اعتبار دارد و از زمانی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قیمت‌گذاری شده‌اند، چهار سال می‌گذرد در نتیجه بعد از مصوبه هیات وزیران بار دیگر این دو باشگاه باید دوباره قیمت‌گذاری شوند.

    اکنون پوری حسینی اعلام کرده که قطعا سازمان خصوصی‌سازی تلاش می‌کند به وظایف خود به درستی عمل کند و اقدامات لازم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

    برچسب ها