عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری چین در راه‌آهن چابهار

عصر بازار- مدیرعامل یک شرکت پیمانکاری خبر از سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری چین در راه‌آهن چابهار داد.

سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری چین در راه‌آهن چابهار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین صادقی در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل با اشاره به فعالیت در بخش‌های مختلف پروژه‌های زیرساختی ایران توضیح داد: ما در حال حاضر مذاکراتی با وزارت راه‌وشهرسازی داشته‌ایم تا در سه پروژه بزرگ زیرساختی ایران فعالیت خود را آغاز کنیم.

    به گفته وی، راه‌آهن چابهار ـ زاهدان، قطعه دوم آزادراه تهران ـ شمال و راه‌آهن میانه ـ بستان‌آباد ـ تبریز پروژه‌هایی است که مذاکرات برای سرمایه‌گذاری در آنها آغاز شده است.

    این پیمانکار درباره جزئیات حضور چینی‌ها در راه‌آهن چابهار اظهار کرد: این پروژه در دو فاز 316 کیلومتری طراحی شده که فاز نخست آن از چابهار تا ایرانشهر از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیا پیگیری می‌شود که تاکنون پیشرفت 60 درصدی داشته است. برای فاز دوم مذاکرات مقدماتی برای سرمایه‌گذاری 450 میلیون دلاری شرکت چینی که با پیمانکار ایرانی کار می‌کند، آغاز شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به فاز اجرا برسد.

    صادقی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در بخش‌های عمرانی شهرهای ایران توضیح داد: حضور در خط 6 مترو تهران و ساخت چند پل درون‌شهری برای پایتخت بخشی از این پروژه‌ها بوده است.

    وی درباره میزان طلب این شرکت از دولت توضیح داد: در حال حاضر کارهای ما با مترو تهران، شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام نهایی شده است و مجموعا از این بخش‌ها حدود 20 میلیارد تومان طلب داریم.

    برچسب ها