عصر خودرو

رئیس سازمان ملی استاندارد تاکید کرد:

اجازه واردات کالاهای غیراستاندارد را نمی‌دهیم

عصر بازار- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که سلامت و ایمنی غذایی مردم مهمترین مسئله است و اجازه نخواهیم داد هیچ کالای غیراستانداردی به کشور وارد شود.

اجازه واردات کالاهای غیراستاندارد را نمی‌دهیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت در حاشیه نشست 1670 اجلاسیه خوراک و فرآورده‌های کشاورزی که با حضور مهدی حجتی وزیر جهاد کشاورزی در محل سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، اظهار کرد: دو سال قبل تفاهمنامه‌ای مدنظر قرار گرفت تا تدوین استانداردها و نظارت بر اجرای استانداردهای تدوین شده در خصوص محصولات کشاورزی اساسی بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

    وی ادامه داد: در خصوص خوراک انسان و دام، این‌که استانداردها در چه بخش‌هایی باید تغییر کند، به منزله سخت یا آسان شدن استانداردها نیست بلکه در راستای منطقی کردن استانداردهاست که باید با توجه به شرایط روز دنیا و کشور به آن توجه شود.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه خاطرنشان کرد: در مورد خوراک دام به ویژه در مورد ذرت و در بخش خوراک انسان به ویژه در مورد برنج مباحث مختلفی مطرح شد و تصور می‌کنم با تجدیدنظر، استانداردهای جدید مدنظر سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی به منظور کنترل و نظارت بیشتر محقق شود.

    پیروزبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا تحریم‌ها موجب خواهد شد سازمان استاندارد از مواضع خود در ارتباط با تولید و واردات کالاهای استاندارد کوتاه بیاید، تصریح کرد: استاندارد مقوله‌ای ثابت شده است و به طور حتم سلامت و ایمنی مردم در اولویت قرار دارد و چه در بخش غذایی و چه در حوزه خودرو، شرایط برای ما فرقی نمی‌کند و به طور حتم به سلامت و ایمنی مردم بیش از هر چیز دیگری توجه داریم.

    وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که آیا ملاک استانداردهای اتحادیه اروپاست یا استانداردهای دیگری ملاک عمل است؟ بیان کرد: استانداردهای روز اروپا می‌تواند ملاک عمل ما باشد اما با توجه به شرایط داخلی نیاز به تغییرات جزئی وجود دارد که با نظر سایر دستگاه‌ها اعمال خواهد شد.

    رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا استاندارد ذرت‌های وارداتی یا شیرهای تولید داخل با چالشی مواجه است که اختلاف نظر بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وزارت جهاد کشاورزی به وجود آمده است؟ تصریح کرد: در مورد شیر خیلی مسئله‌ای نداریم اما در خصوص ذرت قرار است کار کارشناسی بیشتری صورت گیرد. وزارت جهاد کشاورزی کنترل‌های لازم را در مورد شیر خام انجام می‌دهد و سازمان ملی استاندارد نیز در واحدهای تولیدی کنترل‌های لازم را بر شیرهای تولیدی واحدها مدنظر قرار می‌دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو