عصر خودرو

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس:

مسیر تازه واردان بازار سرمایه هموار است

عصر بازار- هر پنجره ای که از حوزه آموزش به سمت مردم و جامعه باز می شود، یک فضای جدید برای آشنایی با بازار سرمایه و سرمایه گذاری ایجاد می کند.

مسیر تازه واردان بازار سرمایه هموار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، روز پنجشنبه 22 آذر ماه، یاسر فلاح، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در مراسم بازگشایی از مرکز تخصصی آموزش های بازار سرمایه کارگزاری بانک صنعت و معدن، عنوان کرد: افتتاح فضاهای علمی سرمنشا آموزش های تخصصی در بازار سرمایه است و سهام داران و ذینفعان را با آموزه های بورسی آشنا می کند و جامعه را با بورس و سرمایه گذاری پیوند می دهد.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس با اشاره به اینکه سایه چتر بازار سرمایه هنوز در کشور پهن نیست و همچنان به فرهنگ سازی با موضوع سرمایه گذاری در بورس نیاز داریم، گفت: بورس یک فضای علمی است و بسیاری از افراد جامعه با دانش مالی آشنا نیستند ، بر همین اساس نیز در سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس تلاش می کنیم تا مسیر آشنایی جامعه با بازار سرمایه هموار شود و حجم سرمایه گذاری در این بازار قابل قبول باشد.

    به گفته یاسر فلاح بازار سرمایه مجموعه ای تخصصی است اما راه ورود تازه واردین به بورس نیز مسدود نیست؛ ابزارهای مختلفی مانند صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک در دسترس افرادی قرار دارد که به تازگی قصد ورود به بازار سرمایه را دارند و این ابزارهای کم ریسک برای سرمایه گذاران تازه وارد بسیار مناسب است. افراد حرفه ای هم می توانند ضمن استفاده از ابزار های پیشرفته تر یا خرید مستقیم سهام، به گردش چرخ اقتصاد کمک کنند.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در مقابل این پرسش که اصل اول ورود به بازار سرمایه چیست؟ پاسخ داد: یک راننده در اتوبان به علایم راهنمایی و رانندگی توجه می کند! در بازار سرمایه نیز تابلوهای راهنما داریم که مردم برای ورود به بازار باید به این تابلوها توجه کنند. سرمایه گذاران باید از سرمایه زندگی خود مراقبت کنند و از طریق شرکت های مجاز و مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار به بازار سرمایه وارد شوند، سبدی از سهام تشکیل دهند، بخشی از پس انداز های خود را به چرخه بازار سرمایه وارد کنند و با دید بلند مدت به این بازار وارد شوند. قرار نیست یک شبه در این بازار پولدار شد!

    یاسر فلاح افزود: اکنون حدود 10 میلیون کد سهامداری صادر شده و امیدواریم مردم از طریق صندوق های با درآمد ثابت یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک، وارد بازار سرمایه شده و از آن منتفع شوند. شاخص ها وقتی زیبا و چشم نواز هستند که مردم سود کنند. مادامی که سرمایه گذار سود نکند، شاخص بورس اگر به اعداد بسیار بالا هم برسد، زیبایی ندارد و دانش و تخصص، شرط سود آوری در زمان صعود شاخص است.

    مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در پاسخ به این سوال که واکنش بازار سرمایه به فضای تحریم و تغییرات نرخ دلار و طلا چیست؟ گفت: نزدیک به 600 شرکت مختلف در بازار سرمایه حضور دارند و این شرکت ها از محل اتفاقاتی که در اقتصاد رخ می دهد، سود و زیان متفاوت کسب می کنند. من امیدوارم  که بتوانیم با تدابیری که اندیشیده می شود از تحریم ها عبور کنیم و در مجموع معتقدم که آینده بازار سرمایه روشن است.


     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو