عصر خودرو

آژانس بین‌المللی انرژی برآورد کرد؛

افزایش فروش نفت عربستان به چین

عصر بازار- آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود برآورد کرد با وجود توافق اخیر عربستان سعودی برای برعهده گرفتن عمده کاهش تولید، این کشور قراردادهایی را با چین امضا کرده که صادراتش را در سال میلادی آینده حداکثر ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

افزایش فروش نفت عربستان به چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی برآورد خود از تقاضا برای نفت اوپک در سه ماهه اول و سه ماهه دوم سال 2019 را به ترتیب به میزان 700 هزار و 500 هزار بشکه در روز افزایش داد و پیش‌بینی کرد بدنبال توافق ماه جاری اوپک در وین، از شدت اشباع عرضه در بازار نفت کاسته خواهد شد.

    این آژانس در گزارش ماهانه خود برآوردش از رشد تولید غیراوپک در سال میلادی آینده را به میزان 415 هزار بشکه در روز کاهش داد و به 1.5 میلیون بشکه در روز رساند که تا حدود زیادی به دلیل مشارکت روسیه در توافق کاهش تولید اوپک است.

    همچنین بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضا برای نفت اوپک در در سه ماهه اول سال 2019 به 31.4 میلیون بشکه در روز و در سه ماهه دوم به 31.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. تولید این گروه در نوامبر با در نظر گرفتن تولید قطر که خروجش از اوپک را اعلام کرد، 33.03 میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی در این گزارش پیش‌بینی کرده میزان تقاضا از عرضه در سه ماهه اول به میزان قابل ملاحظه ای فراتر خواهد رفت اما اوپک انتظار دارد بازار همچنان با عرضه مازاد بر تقاضا روبرو شود.

    با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده که سطح ذخایر نفت کشورهای عضو سازمان OECD در اکتبر به بالای میانگین پنج ساله صعود کرده و به 2.872 میلیارد بشکه رسیده است که منعکس کننده افزایش اخیر تولید است.

    برچسب ها