عصر خودرو

نهاددولتی در هنک کنگ:

هنگ کنگ موطف به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست

عصر بازار- معاون بخش بازرگانی و اقتصادی اداره کار دولت هنگ کنگ اعلام کرد هنگ کنگ موطف به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست و تنها تحریم‌های سازمان ملل متحد را مد نظر قرار می‌دهد.

هنگ کنگ موطف به اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ویوان سام فونگ کوانگ، معاون بخش بازرگانی و اقتصادی اداره کار هنک کنگ،  اعلام کرد: دولت تنها تحریم‌هایی که توسط شورای امنیت ملل متحد اعمال می‌شود را اجرایی می‌کند و تحت فشار تحریم‌های یکجانبه از جمله تحریم‌های آمریکا یا اتحادیه اروپا قرار نخواهد گرفت.

    رئیس امور مالی هواوی متهم است که شرکت شل هنگ کنگ به انجام تجارت با ایران به رغم تحریم‌ها مبادرت کرده است.

    «منگ وان ژو» در اول دسامبر در ونکور کانادا دستگیر شد و متهم است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده است. وی متهم است که محصولات هواوی را که عمدتا از فناوری‌های مخابراتی است را از طریق شرکت شل در هنگ کنگ به ایران فروخته است. بر اساس گزارش‌ها این محصولات بیشتراز نوع کامپیوتر بوده است.

    منگ وان ژو با قرار وثیقه از دادگاه کانادا آزاد شده و پرونده در مرحله طی فرایند قانونی است. تحریم‌های آمریکا هر نوع صادراتی به کره شمالی و یا ایران را از سوی شرکت‌ها و افراد منع کرده است.

    قاضی دادگاه ونکوور با اعلام قرار وثیقه 7.5 میلیون دلاری و چند شرط دیگر از جمله پوشیدن پابند الکترونیک، این مدیر هواوی را به‌صورت مشروط آزاد کرد تا دولت کانادا نهایتا درباره استرداد وی به آمریکا تصمیم بگیرد.

    منگ ژو، رئیس مالی کمپانی هواوی و دختر مؤسس این شرکت روز پنجشنبه (15 آذر) هنگام تعویض پرواز خود در فرودگاه «ونکوور» بازداشت شد. گفته می‌شود کانادا او را به درخواست آمریکا و به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران بازداشت کرده است.

    این اقدام با واکنش تند چین مواجه شد. سخنگوی سفارت چین در کانادا گفت: «چین، به شدت با اینگونه اقدامات که به حقوق انسانی قربانی لطمات جدی وارد می‌کند مخالف است و مراتب اعتراض خود را اعلام می‌کند.»

    پس از این بود که «مایکل کاوریگ»، دیپلمات سابق کانادایی که در حال حاضر برای «گروه بین‌المللی بحران» کار می‌کند، در چین بازداشت شد.

    برچسب ها