عصر خودرو

مدیر عامل مدیریت فناوری بورس مطرح کرد:

ریشه اشکال فنی امروز هنوز مشخص نیست

عصر بازار- مدیر عامل مدیریت فناوری بورس گفت: هنوز ریشه اصلی اشکال فنی رخ داده در هسته معاملات فرابورس مشخص نیست و بررسی‌ها برای شناسایی ایراد،چرایی بروز آن و سناریو رفع و جلوگیری از تکرار آن ادامه دارد.

ریشه اشکال فنی امروز هنوز مشخص نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، مرتضی آنالویی مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس پیرامون دلیل بروز اختلال امروز در هسته معاملات فرابورس گفت: این اختلال ناشی از بروز حادثه ای پیش بینی نشده است که تا این لحظه نیز برای رسیدگی و پیگیری آن در تلاش هستیم.

    به گفته وی گروه مهندسان و تکنسین‌های فنی این شرکت پشتیبانی کننده از سامانه‌های معاملاتی بازار سرمایه به طور آماده باش و بیست و چهار ساعته تا سحرگاه فردا در تلاش هستند تا با رفع مشکل موجود ، بتوانند بازار معاملات فرابورس را در روز آینده به حالت عادی باز گردانند.

    این مقام مسئول ابطال یا تایید معاملات صورت گرفته در جریان معاملات امروز را بر عهده متولیان فرابورس و نحوه تصمیم آن‌ها دانست و گفت: هنور ریشه اصلی اشکال فنی رخ داده در هسته معاملات فرابورس به طور فنی مشخص نیست و برر سی‌ها برای شناسایی ایراد، چرایی بروز آن و سناریو رفع و جلوگیری از تکرار آن ادامه دارد.

    آنالویی با بیان اینکه بروز این حادثه فنی تا کنون مشابهی نداشته است ،افزود: این مشکل با همت متخصصان شرکت مدیریت فناوری بورس حل و فصل می‌شود و نگرانی از این بابت نیست، اما باید دانست در شرایط سخت و دشوار نیاز به پشتکار و امید دوچندان می‌شود.

    به گزارش فارس ، طی روز جاری به دلیل بروز اختلال در سامانه هسته معاملات فرابورس ، روند معاملات این بازار متوقف و در نهایت شامگاه امروز تمامی معاملات صورت گرفته ابطال شد.

    هنوز هیچ مقام رسمی در سازمان بورس و یا فرابورس نسبت به جبران خسارت های احتمالی به سرمایه گذاران و یا نحوه جبران آن واکنشی نشان نداده است.

    مدیریت فناوری بورس در آبانماه 95 و همزمان با رایزنی سازمان بورس با آتوس فرانسه برای بروز رسانی پایگاه داده ها و نرم افزار معاملاتی بازار سرمایه از جدا سازی سامانه معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران از فرابورس ایران با تلاش متخصصان داخلی خبر داده بود.

    این شرکت وابسته به سازمان بورس دلیل جدا سازی و استقلال دو سامانه مذکور را اختلال های گاه و بیگاه و کندی سامانه به دلیل افزایش حجم معاملات عنوان کرده بود.

    برچسب ها