عصر خودرو

ایران به خریداران نفت تخفیف می‌دهد

عصر بازار- رویترز اعلام کرد ایران بزرگترین تخفیف یک دهه گذشته را به خریداران نفت آسیا نسبت به نفت عربستان در ماه ژانویه می‌دهد،‌ ایران نفت خود را در ماه ژانویه یک دلار کمتر از ماه قبل عرضه خواهد کرد. براساس اسناد قیمتی که توسط رویترز مشاهده شده است ایران نفت سبک خود را برای ماه ژانویه یک دلار کمتر از ماه قبل عرضه خواهد کرد.

ایران به خریداران نفت تخفیف می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ایران همچنین قیمت نفت را برای 3 گرید دیگر نفت خام هم  برای خریداران آسیایی کاهش داده‌ است، این کاهش قیمت در راستای رقابت با عربستان است و باعث شده قیمت نفت خام ایران بزرگترین تخفیف نفتی را در یک دهه گذشته نسبت به نفت عربستان برای سومین ماه پیاپی از ماه نوامبر تاکنون داشته باشد.

    براساس محاسبات رویترز، قیمت نفت خام سبک ایران برای ماه ژانویه 30 سنت ارزان‌تر از نفت خام سبک عربستان است و نفت سنگین ایران حدود 1.25 دلار کمتر از نفت گرید متوسط عربستان عرضه خواهد شد.

    براساس این گزارش، نفت خام فروزان ایران حدود 1.10 دلار در بشکه کمتر از نفت عرب‌مدیوم است.

    واردات نفت خام چین از ایران قرار است پس از اینکه 2 پالایشگاه دولتی این کشور که بزرگترین واردکنندگان نفت خام جهان نیز محسوب می‌شوند از معافیت‌های تحریمی آمریکا استفاده کنند افزایش خواهد یافت. ژاپن و کره جنوبی هم آماده می‌شوند تا واردات نفت از ایران را در ماه ژانویه از سر بگیرند.

    شرکت نفتی هیدوستان پس از یک فاصله شش ماهه خرید نفت از ایران را ادامه خواهد داد. شرکت‌های ایندیان اویل مانگالور و  شرکت‌های پتروشیمی در مجموع 9 میلیون بشکه در ماه ژانویه وارد می‌کنند.

    شرکت پتروشیمی «فورموسی» تایوان فورموسی گفته بود نفت ایران را به‌رغم اینکه می‌تواند از معافیت‌های تحریمی آمریکا استفاده کند وارد نخواهد کرد زیرا ساز و کارهای پرداخت آن فراهم نیست.

    برچسب ها