عصر خودرو

یک مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبر داد؛

طرح توسعه پنج مخزن نفتی تعیین تکلیف شد

عصر بازار- شرکت اویک به‌عنوان برنده مناقصه نگهداشت و افزایش تولید میدان رامشیر معرفی شد.شرکت‌های PEDEX، پتروگوهر فراساحل کیش، ملی حفاری و حفاری دانا هم برنده مناقصه چهار مخازن نفتی دیگر شدند.

طرح توسعه پنج مخزن نفتی تعیین تکلیف شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، صادق فتح الهی مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: نتیجه پنج مناقصه نگهداشت و افزایش تولید در چارچوب بسته‌های یکپارچه از طرح عملیات‌محور (Job Based) نگهداشت و افزایش تولید از پنج مخزن نفتی رامشیر، گچساران خامی، لالی، کبود و بالارود، از مجموعه ٢٧ مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نهایی و تعیین تکلیف شده که از این میان شرکت اویک با بالاترین امتیاز فنی و مالی، به‌عنوان برنده مناقصه نگهداشت و افزایش تولید میدان رامشیر معرفی شده است.

    صادق فتح الهی ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همزمان با برگزاری مناقصه رامشیر، چهار مناقصه دیگر کبود، لالی آسماری، گچساران خامی و نرگسی را به‌صورت فشرده در طول یک روز برگزار کرد که به ترتیب شرکت‌های PEDEX، پتروگوهر فراساحل کیش، ملی حفاری و حفاری دانا موفق شدند در این بسته‌ها برنده مناقصه شوند.

    به گفته وی، برگزاری همزمان مناقصه‌های این پنج بسته و تعیین تکلیف نتیجه مناقصه‌ها با برآورد بیش از 30هزار میلیارد ریال در طول یک روز موجبات تقدیر مدیریت عالی شرکت ملی نفت ایران از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به همراه داشته است.

    فتح الهی، مخازن زیلایی، سولابدر، سیاه‌مکان، رامشیر، رامین، پازنان، مارون 2 و 5، مارون 1 و 4، مارون 6، مارون 3، منصورآباد، منصوری آسماری، لالی آسماری، لالی بنگستان، گلخاری، گچساران 3 و 4، گچساران 1 و 2، گچساران خامی، بی‌بی‌حکیمه، کبود آسماری و بنگستان، بالارود، بینک، اهواز 2 و 3 و 5، اهواز 1 و 4، نرگسی، چلینگر و گرنگان را  مجموعه 27 مخزن تعریف شده در چارچوب بسته‌های یکپارچه از طرح عملیات‌محور (Job Based) نگهداشت و افزایش تولید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون این مخازن، 63 درصد تولید نفت این شرکت را تشکیل می‌دهند.

    وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی،  27 مخزن مناطق نفتخیز جنوب در طول 2 سال و با سرمایه‌گذاری حدود 4.6 میلیارد دلار توسعه خواهند یافت، گفت: با اجرای عملیات گسترده سطح‌الارضی و تحت‌الارضی، در مجموع 650هزار بشکه افزایش و جلوگیری از کاهش تولید نفت محقق خواهد شد که از این میزان 340 هزار بشکه به افزایش تولید و 310 هزار بشکه به نگهداشت تولید مربوط خواهد بود.

    فتح الهی ادامه داد: در بخش تحت‌الارضی  باید حدود 280 حلقه چاه حفاری، بیش از 140 حلقه چاه تعمیر و اقدامات ترمیمی در 160 حلقه چاه انجام و در بخش سطح‌الارض حدود 130 پروژه اجرا شود.

    به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود قرارداد توسعه میدان‌های منصوری، رامشیر، گچساران خامی، لالی، کبود و بالارود، با برنده مناقصه آنها کمتر از یک ماه آتی نهایی و امضا شود.

    برچسب ها