عصر خودرو

دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی

صراف ها: چک تضمینی بازار سیاه ارز را فلج کرد

عصر بازار- قیمت دلار در صرافی های خیابان فردوسی هم اکنون به زیر قیمت صرافی های دولتی رسیده و با قیمت ۱۱۲۳۰ تومان فروخته می شود.

صراف ها: چک تضمینی بازار سیاه ارز را فلج کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، قیمت خرید و فروش ارز در صرافی های خیابان فردوسی از صبح امروز سیر نزولی را طی می کرد و در تازه ترین قیمت ها نرخ 11 هزار و 230 تومانی برای دلار در تابلوی صرافی های آزاد درج شده است.

    دلار در صرافی های آزاد خیابان فردوسی درحالی ریزشی شده که قیمت فروش این ارز در صرافی های دولتی که در بازار بعنوان نماینده بازار ساز شناخته می شوند هم نسبت به صبح امروز، 50 تومان کم شده ولی بازهم بالاتر از قیمت آزاد است.

    در صرافی های دولتی، دلار صبح امروز 11 هزار و 350 تومان برای فروش قیمت خورده بود ولی ظهر با کاهش 50 تومانی همراه شد و در کانال 11 هزار و 300 تومان قرار گرفت.

    فعالان بازار ارز می گویند بعد از سیاست های اخیر بانک مرکزی و به خصوص برچیده شدن بساط دلالی، جلوی نوسان شدید قیمتی در بازار گرفته شده و مشتری چندانی برای ارز وجود ندارد.

    یکی از صراف ها به خبرنگار تسنیم گفت: هیچ خبری نیست/ بازار بسته است/ خرید و فروش خیلی کم انجام می شود/ تقاضا خیلی کم است/  بعد از عید همه با چک تضمینی خرید و فروش می کردند ولی الان با آنهم نمی توانیم کار کنیم.چک تضمینی مهمترین عاملی است که بازار را فلج کرده است/ مگر اینکه کسی واقعا نیاز داشته باشد ارز خرید و فروش کنند.

    محدودیت تراکنش های بانکی برای جلوگیری از سفته بازی و دلالی در بازار که در ماه اخیر از سوی بانک مرکزی اجرا شد و از دیروز در فاز جدیدی قرار گرفت و موجب شد تا هر کد ملی نهایت در طول 24 ساعت 100 میلیون تراکنش کارتی داشته باشد؛ عامل مهم دیگری است که ترمز نوسان های شدید ارزی را کشیده است.

    تعدادی از فعالان بازار می گویند: خبرهای مهم یکی دو روز گذشته مبنی بر دستور رهبر انقلاب به بانک مرکزی برای تقویت ارزش پول ملی و محدودیت جدید تراکنش بانکی برای کدهای ملی باعث شده تا قیمت ارز سیر نزولی را پیش بگیرد.

    البته بازاری ها از افزایش عرضه ی ارز در بازار نیز خبر داده و می گویند: بازار ساز عرضه ی ارز را در روزهای اخیر افزایش داده تا قیمت ارز را کنترل کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو