عصر خودرو

دومینوی تحریم هواوی به بلژیک رسید

عصر بازار- بلژیک نیز به عنوان یک کشور اروپایی دیگر اعلام کرد که قصد دارد در آینده‌ای نزدیک به همکاری با شرکت چینی هواوی پایان دهد.

دومینوی تحریم هواوی به بلژیک رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، این روزها که کشورهای متعددی اعم از ایالات متحده آمریکا، انگلستان، ژاپن، استرالیا و نیوزلند اعلام کرده‌اند که دیگر نمی‌خواهند به همکاری با شرکت چینی هواوی ادامه دهند، بلژیک نیز در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه ها از تصمیم خود به قطع همکاری با شرکت چینی هواوی خبر داده است.

    شرکت هواوی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی و اینترنتی در جهان به شمار می‌رود که از سال گذشته به اتهام جاسوسی و شنود مکالمات و ارتباطات کاربران، شهروندان و مقامات آمریکایی از سوی دولت ایالات متحده و به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به شدت تحت فشار قرار گرفته است و با اینکه بارها مقامات این شرکت تمامی اتهامات وارده را رد و تکذیب کرده‌اند، باز هم به نظر می رسد که تلاش کاخ سفید برای متقاعد کردن کشورهای هم پیمانش برای لغو قرارداد و قطع همکاری با هواوی به ثمر نشسته و موفق شده است که این کشورها را در تحریم این شرکت چینی مجاب کند. 

    هواوی دومین شرکت تولیدکننده موبایل و گوشی هوشمند در جهان و یکی از فعال‌ترین اپراتورهای مخابراتی به شمار می‌رود که با کشورهای بسیاری درباره برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت  5Gهمکاری کرده است.

    ماجرا از اوایل سال جاری میلادی آغاز شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند ساخت شرکت‌های چینی نظیر هواوی و زدتی‌ای از شهروندان و مقامات آمریکایی جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی و محرمانه بسیاری را تحویل دولت چین می‌دهد تا علیه ایالات متحده از آن‌ها استفاده کند.

    اسپوتنیک نوشت حالا سازمان امنیت سایبری در بلژیک نیز در تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده اعلام کرده است که به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران بلژیکی تصمیم گرفته است که با هواوی برای نصب تجهیزات اینترنتی و شبکه های مخابراتی همکاری نکند.

    میگوئل برویکر، مدیر سازمان امنیت سایبری در بلژیک نیز در این خصوص گفت : استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های شرکت چینی هواوی برای امنیت ملی بلژیک تهدید محسوب می‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد که باید همچون سایر کشورهایی که به همکاری‌های خود با هواوی پایان دادند، عمل کنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو